Acum este Sâm Apr 27, 2024 1:42 pm

Articole Nikonisti.ro

Obiectiv 18-135, 3.5-5.6

Intrebari si raspunsuri despre obiective

Obiectiv 18-135, 3.5-5.6

Mesajde Bogdan88 » Joi Iun 25, 2009 1:04 am

Buna ziua
Am si eu un kit D80 cu obiectivul de mai sus, si atunci cand vreau sa fac o fotografie in modul manual la o viteza a obturatorului undeva la 1/2000 sau 1/4000 imi iese un cadru inchis(adica negru). Ma puteti ajuta si pe mine cum sa configurez celelalte optiuni(iso,diafragma...) spre exemplu sa pot face o fotografie la o pasare, la o asemenea viteza de opturator, pe timp de zi? Sunt incepator ...

Va multumesc.
Bogdan Corbu
Bogdan88
 
Mesaje: 13
Membru din: Joi Iun 11, 2009 10:42 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Obiectiv 18-135, 3.5-5.6

Mesajde TudorSpinu » Joi Iun 25, 2009 7:49 am

Buna, Bogdane!
Cred ca pentru a "ingheta" pasarea in zbor e destul si 1/1600 - 1/2000. Daca inca mai ai cadrul intunecat, verifica indicatiile diafragmei (F-ul din coltul drept de sus al ecranului info). Pentru a avea imaginea mai bine expusa si DOF-ul mai adanc, trebuie sa pastrezi valoarea F-ului cat mai mica. Daca nici asta nu ajuta si tot ai un cadru subexpus, mareste ISO-ul (aici normal ca vor aparea granulatii). Cam astea ar fi... Bine ai venit printre noi si... Vanatoare placuta!! :)
Imagine At the heart of the image with my Nikon D80, Tamron 17-50 F/2.8, Nikkor 70-210 F/4 and my old SB-800
Avatar utilizator
TudorSpinu
 
Mesaje: 41
Membru din: Lun Ian 26, 2009 11:44 am

Re: Obiectiv 18-135, 3.5-5.6

Mesajde cosminprund » Joi Iun 25, 2009 8:07 am

TudorSpinu, daca Bogdan lucreaza in mod "M" inseamna ca expunerea calculata de aparat e incorecta pentru imaginea in cauza, motiv pentru care n-are rost sa se uite dupa indicatiile aparatului. Nu de alta, dar daca indicatiile aparatului sunt bune poate foarte bine sa puna in mod "S", sa scrie ca vrea 1/1600 si sa lase aparatul sa faca ce trebuie facut in mod automat!