Nu e chiar locul cel mai potrivit pentru detalii tehnice, dar tind sa subliniez faptul ca in orice domeniu sau orice subiect am alege in cadru, fotografia poate fi cel putin problematica sau datatoare de batai de cap. Asadar - aviation friday azi.
Skytalker, ma bucur ca suntem colegi. De suferinta, in ceea ce priveste acest hobby.
Dupa ce am trecut de botezul cu aviatia, acum cativa ani, am inceput sa caut provocari in ceea ce priveste spotting-ul. Pentru ca nu stau cu tabele si liste, ca spotterii clasici (sau cei adevarati), ci cu aparatul foto la ochi, cautand diversitate, originalitate, imposibilitati tehnice.
Cadre care nu mai sunt provocari pentru mine sunt cele atasate mai jos. Pe zi, pe lumina buna, pe apron sau foarte aproape de subiect nu mai e nimic special pentru mine. Caut altceva.
Acum, ca sa-ti raspund punctual:
- long exposure nu e cel mai preferat, dar cand iese un panning la 1/20 sau 1/10 crede-ma, satisfactia e maxima.
- taxiway-urile la Cluj nu au iluminat propriu, ci doar lights-urile de ghidare si marking-urile. YR-ASC, A318-le, s-a oprit la holding point pentru a astepta cursa de Lufthansa pentru a decola. Holding-ul l-a facut mai lung, conform discutiilor mele cu tower-ul. Fotografiile sunt si au fost realizate si in trecut cu cooperarea bi-laterala intre mine si Aeroportul Cluj, iar daca ei vor cadre deosebite, n-au decat sa-mi indeplineasca dorintele. Cat jet fuel se consuma in idle daca stau 20sec in plus in hold? Oricum Tarom-ul e pe apa sambetei, nu falimenteaza ei din cauza asta.
- traficul la Cluj e extrem de slab in comparatie cu Otopeni, sau, daca ne uitam tot in Europa la fabulosul Amsterdam. Deci, provocare! Ratezi cadrul, ratezi lumina, alte curse ai peste trei ore.
Daca nu e ok sa continuam discutia aici, sunt disponibil pentru toti pe Facebook sau in privat, fara nici o problema. Vreau sa invatam unii de la altii si sa evoluam cat mai bine in domeniul fotografic.
Atasez mai jos urmatoarele:
1. Alta cursa matinala, alta zi. Fara regie, doar noroc. Zero iluminat. 8 secunde de expunere si apoi cursa a plecat.
2. Un fel de panning. Slab, dar e. Spre exemplificare. Timp de expunere 1/15. Am colegi spotteri la Cluj care realizeaza cadrele astea la perfectiune. Eu sunt la inceput cu tehnica asta in aviatie. La raliuri imi iese brici.
3, 4, 5, 6,7. Cadre frumoase, dar care din punctul meu de vedere nu mai sunt o provocare pentru mine si deci nu le prezint aici, ca fiind deosebite. Realizate in ultimii trei ani, astea doar la Cluj. De la alte aeroporturi, Facebook