Acum este Vin Apr 19, 2024 4:51 am

Articole Nikonisti.ro

Decizie SB700 nou VS SB 900 Sh

Blituri externe de la Nikon

Re: Decizie SB700 nou VS SB 900 Sh

Mesajde StefanSC » Joi Ian 09, 2014 5:27 pm

Vreau sa imi achizitionez primul meu blitz extern pe un Nikon D80.

Daca nu exista incompatibilitati intre aparat si blitz, un SB-700 nou.

SB-900 a fost un cal de munca si nu e chiar cel mai reusit blit de la Nikon.
StefanSC

Mesajde andreiovidiu » Joi Ian 09, 2014 8:13 pm

Multumesc tare mult oameni buni pentru pareri. Am luat decizia de a mai astepta un pic si de a lua un SB 700 nou la care am garantie 2 ani iar daca am ghinionul sa nimeresc unul din ala cu patina stramba macar il pot schimba pe garantie.
andreiovidiu

Mesajde Mircea L » Mie Ian 29, 2014 4:37 pm

Ai luat o decizie buna. Detin SB700 de vreo 1an si jumatate, l-am folosit atat la evenimente de club (cca 300 declansari pe seara) cat si in mod offcamera, cu trigger radio): in conditii normale de utilizare (fara socuri, bruscari, lichide in el, si alte mizerii) e superb. Expune mereu la fel, AF asisstul m-a ajutat in conditii dificile si cu obiectivul de kit care altfel ar fi facut focus-hunt. Power managementul e absolut superb - l-am luat la pachet cu acumulatori GP 2700mAh: 700cadre cu blitul la verticala si diffuserul montat. Offcamera la 1/16 sau 1/8 din putere, ciclu de 120-150 declansari 1data pe saptamana, aveam "baterii" vreo 2 saptamani. Uneori da senzatia ca tragi de el, nefiind foarte puternic, dar nu mi s-a intamplat sa dezamageasca. Am tras offcamera si 1/1, caz in care dura cam 5s cu acumulatorii astia ca sa pot trage din nou, sau cu Sanyo Eneloop 2500mAh 3s (aprox).

Prin comparatie cu Nissin Di622 MK2 (am si doua Nissin - care sunt f ok pt banii lor): sistemul de securizare a patinei - mai precis si mai strong. Din 10 cadre pe aparat, 1 sau 2 sunt expuse aiurea. Power-management: mai slab - cca 350-400 cadre pe set de acumulatori cu blitul in tavan. Offcamera, greu de spus, este mult mai puternic decat SB700 si e greu de comparat - dar clar sunt gurmande de curent. Nu poti seta manual zoom-ul offcamera. Si trebuie atentie sa nu le incingi cand esti pe aparat. Cu SB700 am tras rafala de test (nu am avut nevoie in situatie reala, dar am incercat) si nu a vrut sa intre in protectie, arata doar ope termometrul digital ca mai urcase temperatura, dar... atat.

Pe cat mi s-au parut de nesportivi Nikon cu ce au facut cu body-uri defecte lasate deliberat pe piata si alte cele mizerii de marketing, pe atat merita laudati pt blitul asta. Si ia-l nou. tremura mana cand dai banul, dar merita pana la ultimul cent.
Numai dupa ce ultimul copac va fi taiat;Numai dupa ce ultimul rau va fi otravit;Numai dupa ce ultimul peste va fi prins;Numai atunci vom descoperi ca banul nu poate fi mancat.
http://desenculumina.wordpress.com/
Mircea L

Mesajde moaartea » Mie Ian 29, 2014 11:20 pm

Mircea L scrie:Nissin Di622 MK2 - Power-management: mai slab

una din diferentele importante intre bliturile originale nikon si alte blituri "compatibile" este ca cele 3rd party mananca mult mai repede bateriile, nefiind asa de eficiente - probabil din cauza componentelor care sunt mai de proasta calitate(dar si pretul e mai mic, deci se compenseaza cumva)
moaartea

Mesajde andreiovidiu » Dum Feb 16, 2014 1:23 pm

Salutare,

Oameni buni inca nu am reusit sa ma decit asupra unui blitz pentru batranelul meu Nikon D80..:( deoarece am dat peste un articol in care se spune ca Nikon SB700 nu este full compatibil cu D80. Citez:

" D80 Not Fully Compatible With SB-700
Oct 19, 2011

I bought a SB-700 to use on my D80 only to find out it is not fully compatible. FX/DX autodetection does not work, it stays in FX mode. Color filter detection does not work. Apparently firmware updates to the SB-700 from the D80 also do not work.

The Nikon compatibility page for the SB-700 lists the D80 with the same feature set as the D7000. Clearly this is not the case. I have a support call open with Nikon but it is going nowhere quick. I would assume any other body around the D80 era or earlier may also have issues.
http://help.nikon.ca/...wers/detail/a_id/8456/kw/d80%20sb-700%20compatibility

I am just waiting for the D300s replacement to come out before I upgrade. So this won't be a problem for me for too long. But I thought I would point this out for anyone else using a slightly older body.

"

I can confirm the same incompatibilities between the D80 and the SB700.

The DX/FX setting on the SB700 has to be set manually - the SB700 doesn’t recognize whether it’s mounted on a DX or FX body apparently. It’s not a big deal if you don’t use more than one body though.

The filters are not recognized either. And yeah, it’s not possible to update the firmware of the SB700 through the D80 - but that’s mentioned in the user’s guide, so no unpleasant surprises here.

But more importantly, SB700’s head only goes down to 24mm in Automatic mode. So if you use say a 18-70mm DX lens on the D80, the lowest focal length the SB700 will respond to is indeed 24mm, not 18mm. As of December 2012, Nikon still claims on the website that the SB700 goes down to 14mm:

http://www.nikonusa.com/Nikon-Products/Flashes/index.page

…that’s not accurate according to my experiments, or at least not for all bodies.

However, that shortcoming will only occur if the SB700 is working in Automatic mode. If you set it to Manual, you’re able to adjust it to 16mm and up (16, 17, 18, 20, 24, etc). I don’t want to depend on Manual mode myself - most times I need to shoot quick, so that’s not suitable for me. It does make a difference for the worse when shooting at 18mm DX on the lens and 24mm DX on the flashgun’s head.

Now if you apply the built-in diffuser on the SB700 in Automatic mode, the head goes to a fixed setting of 10mm (regardless of lens focal length), which will be wide enough for almost all lenses, but you may not want the diffuser effect on your photo, of course. Still, it may be useful for some situations.

I bought both the SB700 and the SB910 to try them with my D80, and decided to keep the SB910 - which right now is more expensive than the D80 body itself in the second-hand market, but I don’t regret it one bit. Although it’s not fully compatible with the D80 either, the SB910 will respond down to 17mm DX in Automatic mode, which is acceptable for me. Nikon claims it should go down to 12mm DX in Automatic mode – not true when used with the D80.

Therefore using for example the Tokina 11-16mm DX, the lowest the SB910 will offer in Automatic mode is 17mm (12mm in Manual mode, or 10mm with the built-in diffuser). I can live with that. Besides, after testing both flashguns I thought the SB910 has many other benefits over the SB700 which are worth the price for me (not the least of which its better photo quality – definitely more realistic, contrasty and vivid shots). And it will be great to use it with the recently launched D800 or D600, as soon as I win the lottery.

Just one last note: everything described above was tested in “Standard” Lightning Pattern mode, both on the SB700 and the SB910. They have two other modes of operation - “Center Weighted”, and “Even” - which may give a slightly different head position, but I thought “Standard” mode would be the most appropriate for these tests with the D80.
"

Voi ce parere aveti pana la urma care blitz din gama Nikon ar fi cel mai bun pentru D80-ul meu? Ar fi ok un SB600? sau SB800?

Multumesc anticipat.
andreiovidiu

Mesajde Radu_Grozescu » Dum Feb 16, 2014 8:04 pm

andreiovidiu scrie:Voi ce parere aveti pana la urma care blitz din gama Nikon ar fi cel mai bun pentru D80-ul meu? Ar fi ok un SB600? sau SB800?

SB 600 si 800 nu se mai găsesc noi.

Eu cred că nu sunt probleme chiar atât de mari de compatibilitate cu SB700, cele pomenite fiind:
- cu recunoasterea filtrelor (care poate fi ocolită)
- cu FX/DX, dar înteleg că se poate pune pe flash că lucrati cu DX.

M-as fi îngrijorat dacă apărea ceva cu constanta expunerii în TTL sau cu corectiile de expunere, dar se pare că nu e cazul.

Parcă tot un flash nou ar fi mai bun, nu o să ramâneti pentru totdeauna cu D80.
Cu stimă,

Radu Grozescu

Radu_Grozescu

Mesajde vikon » Lun Feb 17, 2014 4:30 pm

Daca nu ai nevoie de puterea lui SB900, cea mai buna varianta ar fi SB700 nou.
vikon

Mesajde meeshoo » Mie Mar 12, 2014 7:47 pm

O intrebare pe aceeasi lungime de unda, ca sa nu deschid un topic nou: Poate fi SB700 declansat remote prin simpatie?

In principiu am un blitz de studio pe care il declansez radio/wireless si mai planuiesc sa iau unul identic pe care o sa il setez sa se declanseze prin simpatie. Pe urma as vrea sa iau un SB700 care sa il folosesc si pe aparat pe unde am nevoie dar si ca al treilea blitz de studio in anumite scenarii de iluminare. Eram curios daca poate fi setat sa se declanseze prin simpatie sau eventual radio (dar radio nu ar fi prea Ok pentru ca ar trebui atunci sa cumpar inca un receptor).

Va multumesc!
meeshoo

Mesajde CTz » Mie Mar 12, 2014 7:58 pm

Stie. Eu l-am declansat cu o sapuniera, prin simpatie. Partea proasta este ca daca esti la vreun eveniment, declanseaza si de la blitz-urile altora :)

Ce naiba, pana si di622-ul ala stie asa ceva... Iar problemele cu d80 (daca sunt reale) se pot ocoli f usor. Poti alege tu dx sau fx, iar pentru filtre, daca nu merge, poti achizitiona niste benzi colorate de la f64 care sunt cam 30 de lei (parca). Am cumparat asa ceva pentru di622 si sunt f ok, plus ca ai mult mai multe optiuni de culori...
Prea multe sticle si borcane, prea putin timp pentru ele...
CTz

Mesajde Radu_Grozescu » Mie Mar 12, 2014 9:03 pm

meeshoo scrie:O intrebare pe aceeasi lungime de unda, ca sa nu deschid un topic nou: Poate fi SB700 declansat remote prin simpatie?

Da, intrati în meniu la „wireless” si alegeti modul SU-4.
„Advanced” e pentru sistemul Nikon CLS (codat).
Cu stimă,

Radu Grozescu

Radu_Grozescu

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Blituri Speedlight