Acum este Joi Mar 28, 2024 3:47 pm

Articole Nikonisti.ro

Sfaturi Fotografie Macro

Despre compozitie, lumina, incadrare si alte probleme fundamentale ale fotografiei

Sfaturi Fotografie Macro

Mesajde IulianUngureanu » Joi Sep 17, 2015 10:40 am

Buna ziua,

Am si eu nevoie de ajutor cu sfaturi privind fotografia Macro.
Tin sa mentionez ca sunt oarecum incepator in domeniul fotografiei insa ma pasioneaza foarte mult si recent am devenit extrem de intersat de conceptul de fotografie macro.
Detin un Nikon D3100 si ma gandeam sa achizitionez un obiectiv Nikkor AF-S DX 40mm f/2.8 G. Problema este ca am citit numeroase review-uri cu privire la acest obiectiv si parerile sunt impartite cu privire la capacitatile sale de obiectiv macro "veritabil", sa spun asa (distanta fata de subiect trebuie sa fie foarte mica pt un raport 1:1, deci pt insecte va fi dificil, etc.).
Tin sa mentionez ca obiectivul de mai sus este si oarecum "in buget"; celelalte pe care le-am gasit sunt considerabil mai scumpe si nu stiu daca merita investitia in momentul de fata, tinand cont ca fotografia este momentan doar la stadiul de hobby.

Multumesc anticipat,
Iulian
IulianUngureanu
 
Mesaje: 2
Membru din: Joi Sep 17, 2015 10:09 am

Re: Sfaturi Fotografie Macro

Mesajde DannyMC » Joi Sep 17, 2015 5:19 pm

Foarte pe scurt, pentru fotografie macro in natura, mai ales insecte NU iti lua Nikkor 40 mm! Nu vei putea sa te apropii de subiecti vii nici macar pentru cadre close-up.
Eu ti-as recomanda un obiectiv cu o focala de minim 90mm, dar de preferinta peste 100mm.
Avatar utilizator
DannyMC
 
Mesaje: 2572
Membru din: Mar Mar 09, 2010 8:01 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Sfaturi Fotografie Macro

Mesajde IulianUngureanu » Joi Sep 17, 2015 8:13 pm

Merci pt sfat.

M-ai putea ajuta, te rog si cu niste recomandari de obiective care sa fie conform cu ce ai sugerat?