Acum este Sâm Apr 20, 2024 2:01 am

Articole Nikonisti.ro

foto fara blitz

Despre compozitie, lumina, incadrare si alte probleme fundamentale ale fotografiei

foto fara blitz

Mesajde dagy2012 » Mie Feb 17, 2010 12:37 pm

salut, am o nelamurire in ceea ce priveste fotografierea fara blitz in spatii inchise. wb-ul cred ca il folosesc corect(oricum experimentez toate posibilitatile), dar pozele in cele mai multe cazuri imi ies miscate(ceata) iso il las pe auto si cel mai frecvent folosesc modul A. orice setare as face simt nevoia de mai multa viteza la shutter. pozele sunt facute fara trepied :). nu cred ca e nevoie de exemple stiti la ce ma refer...oricum sunt incepator asa ca sigur e problema la setari. poate imi dati cateva sfaturi.
dagy2012
 
Mesaje: 21
Membru din: Joi Dec 03, 2009 9:24 am

Re: foto fara blitz

Mesajde andrei badea » Mie Feb 17, 2010 12:43 pm

Cred că este esențial să precizați ce aparat și obiectiv (dacă este cazul) folosiți. :) În funcție de asta, vi se pot da diverse sfaturi pentru problema dumneavoastră.
Avatar utilizator
andrei badea
 
Mesaje: 57
Membru din: Dum Iun 21, 2009 9:09 am
Localitate: București

Re: foto fara blitz

Mesajde Dan Pop » Mie Feb 17, 2010 1:36 pm

Pentru a fotografia la viteza maxima posibila in conditii de iluminare precare, fara zgomot excesiv pe imagine, se seteaza sensibilitatea la jumatate din valoarea maxima nominala a aparatului (cea mai mare valoare listata ca atare in meniul de alegere a sensibilitatii) si se foloseste modul P.

Daca nu e suficient si daca utilizarea unui obiectiv mai luminos nu e o optiune, fie se recurge la trepied (sau alta forma de stabilizare a aparatului), fie se mareste nivelul de iluminare.
Cu stima,
Dan Pop
Dan Pop
 
Mesaje: 4615
Membru din: Mie Feb 04, 2009 10:33 am
Localitate: Bucuresti

Re: foto fara blitz

Mesajde dagy2012 » Joi Feb 18, 2010 6:09 pm

aparatul este nikon d60 + obiectiv 18-55mm.
modul P nu l-am experimentat mai deloc, dar o sa incerc sa vad ce iese.
dagy2012