bogdan_dumitru scrie:
Nik, ceea ce am incercat sa subliniez, a fost faptul ca determinarea expunerii este un proces complex si ca, in opinia mea, fiecare imagine ar trebui tratata individual si integrata in intreg evenimentul.
Si ceea ce am vrut eu sa subliniez este ca se poate si altfel. Lucru dovedit de facilitatile introduse in produsele software. Faptul ca tu ai o alta parere este OK atata timp cat nu dai de pamant cu cei care fac altfel, acuzandu-i de neprofesionalism, lipsa de respect fata de clienti sau de irosirea banilor (in cazul ExpoDisk). Una e sa spui ca nu simti nevoia sa folosesti ExpoDisc si alta este sa il desfiintezi, aici este diferenta unei nuante pe care nu o percepi.
bogdan_dumitru scrie:
Eu cand prelucrez imaginile, am grija sa revad tot timpul fotografiile deja finalizate pentru a pastra referinta si a asigura continuitatea prelucrarii si unitatea materialului final.
Tin la calitate si consider ca cea mai proasta fotografie a mea prezentata cuiva reprezinta exact nivelul meu.
Repet, cea mai proasta si nu cea mai buna, pentru ca daca a scapat cumva de filtrul de calitate este numai si numai vina mea.
Eu cand realizez imaginile, imi sistematizez munca in asa fel incat sa o fac mai usoara - si asta nu inseamna lipsa de respect fata de client sau neprofesionalism. Gandesc imaginile in serii, in functie de locatie si obiectivul folosit, sunt atent la incadrare, expunere, folosesc obiective de calitate, folosesc ExpoDisc, si imi dau toata silinta sa am rezultate cat mai bune dpdv tehnic, care sa necesite cat mai putina post-procesare, si aia aplicata cat se poate in bloc pe seriile de imagini pe care le-am gandit dinainte. In situatiile care fac exceptie de la regula, aplic corectii individuale imaginilor respective. What's wrong with that? Vrei sa spui ca daca stiu sa ma organizez bine inseamna ca nu pot obtine rezultate bune?
bogdan_dumitru scrie:
Vad ca esti o persoana orgolioasa si careia ii plac rapoartele de tot felul, ne dai procente, sortezi imaginile in functie de obiectiv(folosind obiective fixe sortarea este implicit si fata de distanta focala), scoti rapoarte, intr-un cuvant ai o gandire corporatista rigida care nu se preteaza intotdeauna cu fotografia artistica si cu creativitatea in general.
E bine sa fii un tip organizat, desi nu prea vad cu ce ne-ar putea ajuta pe noi sa aflam ce echipament ai in dotare si cat de bine te-ai descurcat tu la un team building in Vrancea. Nu aduce plus valoare discutiei despre fotografie nici lauda de sine si nici prelucrarea in calup.
Ce are orgoliul cu rapoartele, procentele, samd? Si cu gandirea corporatista... Ai macar idee ce inseamna "gandire corporatista"? In niciun caz ce incerci sa insinuezi in fraza respectiva. Apropos... stii ca Nikon is a Corporation? Si inca una cu o gandire corporatista extrem de sanatoasa, altfel ai fi canonist la ora asta.
Nu stiu daca orgoliul ma caracterizeaza, dar daca a fi orgolios inseamna sa nu tolerezi abordarile obraznice si de sus, poti sa ma consideri asa, nu ma deranjeaza.
Organizarea workflow-ului si PP nu au nimic de a face cu fotografia artistica si creativitatea in general. Iar incurci borcanele. Poate ai uitat deja despre ce vorbim aici.
Realitatea e ca vorbesti pe langa subiect ca sa-ti ascunzi lipsa de argumente... Am explicat unde am fost si ce obiective am folosit si de ce le-am folosit - era doar o ilustrare practica a ideii de sortare a imaginilor dupa obiectiv. Nu m-am laudat nicaieri "cat de bine m-am descurcat la Team Building" asa cum insinuezi, nici cu echipamentul din dotare. Daca as vrea sa ma laud cu echipamentul pe care il am mi-as tranti o semnatura babana. Dar nu ma incalzeste cu nimic. SI, trei dintre cele patru obiective pomenite, fac parte din gama obiectivelor ieftine, daca as vrea sa ma laud as scoate altele pe taraba. N-am niciun motiv sa o fac. Imi place sa cred ca meritele mele nu stau in lista echipamentului din dotare, nici in proprietati, masini, conturi bancare, toale de firma, samd.
bogdan_dumitru scrie:
Referitor la discutia anterioara despre reglarea balansului de alb in timpul concertelor, eu am dat solutia pe care am crezut-o de cuviinta, insa tu ai uitat sa ne spui cum faci sa te urci pe scena atunci cand folosesti expodiscul. Nu uita ca masuratoarea cu expodiscul se face pe lumina incidenta si nu din sala.
Adica, pentru cei ce nu cunosc terminologia, trebuie sa te urci pe scena, sa pui expodiscul pe obiectiv orientat in directia luminii chiar din pozitia artistilor care presteaza.
Pai, ca sa te citez, si
eu am dat solutia pe care am crezut-o de cuviinta! Multumit de raspuns? Si, daca vrei sa stii, exista modalitati de a face preseturi de WB cu ExpoDIscul in situatia data, dar de ce sa elaborez mai mult decat catadicsesti tu sa o faci in dreptul tau?
bogdan_dumitru scrie:Daca nu ma insel, Dan Pop cu care nu ma simpatizez in mod special, a spus acelasi lucru si anume ca l-ar lasa acasa. Pe expodisc.
E bine sa iti sustii parerile, dar e inutil si mare consumator de resurse sa fii ranchiunos si sa insisti asupra unor subiecte vechi.
Dar, pentru ca ai solicitat niste raspunsuri din partea mea, am considerat ca pot aloca ceva timp in acest sens.
Dl.Dan Pop are dreptul la opinia lui, tu ai dreptul la opinia ta si eu am dreptul la opinia mea. Este OK atata timp cat nu desfiintezi cu superioritate rostul ExpoDiscului. Nu uita ca dl.Dan Pop are in geanta un ExpoDisc pe care il pretuieste, in timp ce tu il declari sus si tare inutil si bani aruncati pe fereastra.
Ti-ai alocat timpul, dar daca raspunsul a fost "eu am dat solutia pe care am crezut-o de cuviinta" iti reamintesc ca eu te-am rugat sa ne explici cum faci in Live View setarea WB in conditiile de la concert, lumina dinamica. Daca nu dai raspuns la intrebarea cre ti s-a pus ci te arunci in tot felul de comentarii, se cheama ca ti-ai alocat timp de irosit in vorbe goale. Nu ti-ar strica sa te organizezi un pic mai bine, n-ai nevoi de gandire corporatista pentru asta