Acum este Sâm Apr 27, 2024 3:18 pm

Articole Nikonisti.ro

Cum fac "devignetting" cu Photoshop CS3 sau Lightroom3.4.1 ?

Despre editarea si printarea fotografiilor realizate

Cum fac "devignetting" cu Photoshop CS3 sau Lightroom3.4.1 ?

Mesajde Alexander » Mie Iul 27, 2011 10:23 am

Salut,
Are cineva rabdare sa-mi scrie pe scurt pasii pe care trebuie sa-i urmez pentru a elimina vignetarea din diverse poze ? Pozele sunt jpeg. Am citit undeva ca numai cadrele trase in format raw, pot fi prelucrate software.Sunt incepator in acest domeniu si sper ca m-am facut inteles si nu am scris aberatii. Daca nu, imi cer scuze anticipat. Am cele 2 softuri specificate in titlu , dar nu am lucrat cu ele niciodata. Cat mai scurt si la subiect daca se poate despre eliminarea efectului de vignetare.
Multumesc
Alexander
 
Mesaje: 31
Membru din: Mar Iul 05, 2011 2:50 pm

Re: Cum fac "devignetting" cu Photoshop CS3 sau Lightroom3.4

Mesajde c6t9 » Mie Iul 27, 2011 1:06 pm

Dacă nu găsești să citești până mai spre seară, îți dau un PM cu ce să faci. Acum am puțină treabă. Nu este greu, dar este mai complicat când vignetarea nu este uniformă.
c6t9
 
Mesaje: 1243
Membru din: Dum Iul 04, 2010 11:07 am

Re: Cum fac "devignetting" cu Photoshop CS3 sau Lightroom3.4

Mesajde Dan Pop » Joi Iul 28, 2011 9:44 am

Alexander scrie:Are cineva rabdare sa-mi scrie pe scurt pasii pe care trebuie sa-i urmez pentru a elimina vignetarea din diverse poze ?

In Lightroom, la "Lens Corrections" ai si controlul vignetarii. Este vorba de nivele normale de vignetare, cum rezulta din fotografia cu diverse obiective, asa ca s-ar putea sa nu faca fata unor vignetari excesive si sa fie nevoie sa inlaturi marginile, mai ales daca acolo s-a pierdut informatia utila in urma vignetarii "barbare".
Alexander scrie:Pozele sunt jpeg. Am citit undeva ca numai cadrele trase in format raw, pot fi prelucrate software.