Acum este Vin Apr 19, 2024 10:33 pm

Articole Nikonisti.ro

Aperture, Lightroom, ViewNX2? Editarea fisierelor NEF

Despre editarea si printarea fotografiilor realizate

Aperture, Lightroom, ViewNX2? Editarea fisierelor NEF

Mesajde RusenLucian » Joi Apr 19, 2012 12:17 pm

Buna ziua,
As vrea sa stiu ce programe folositi? Care vi se pare mai intuitiv, performant, ruleaza lin etc.

Eu le am pe toate instalate dar in Lightroom si Aperture sunt incepator.
ViewNX2 il folosesc de mult timp, dar consuma foarte multe resurse si il folosesc doar pentru descarcarea fotografiilor, chiar daca este foarte intuitiv.

In Aperture si Lightroom sunt oarecum "incepator".
Din ce am butonat pana acum:
1. Lightroom imi place ca are multe "presetari" dar nu este foarte intuitiv, ca resurse consumate este ok.
2. Aperture mi se pare foarte intuitiv si imi este mult mai la indemana, plus ca ruleaza pe Mac-ul din dotare ceea ce-l face sa "comunice" cu restul aplicatiilor dedicate Macintosh. Aperture din ce am vazut eu are rezultate vizibil mai bune ca Lightroom, poate este doar o impresie.
Din aceasta cauza deschid acest topic, nu vreau s-o iau pe un drum gresit si nici sa folosesc 2 programe in paralel :) si poate mai sunt si altii in situatia mea.
Voi pe care il preferati?

O zi buna.
To make a photo takes 1 second, and you have this forever.
Avatar utilizator
RusenLucian
 
Mesaje: 9
Membru din: Mar Mar 27, 2012 1:25 pm

Re: Aperture, Lightroom, ViewNX2? Editarea fisierelor NEF

Mesajde fotograful.anonim » Joi Apr 19, 2012 12:53 pm

Eu prefer Lightroom decat Aperture. Pentru mine, workflowul din Lightroom e mai natural decat cel din Aperture. In plus, Lightroom se poate personaliza mai mult. Poate cred asta si din prisma faptului ca intai am lucrat cu Lightroom si apoi cu Aperture.

Iar ViewNX2 nu-l folosesc deloc. E cam inutil si ca interfata e cel mai prost din toate.
Avatar utilizator
fotograful.anonim
 
Mesaje: 109
Membru din: Joi Feb 23, 2012 1:05 pm