Acum este Joi Mar 28, 2024 2:31 pm

Articole Nikonisti.ro

Feedback Service Nikon

Ce dificultati tehnice ati intampinat?

Service Nikon

Mesajde glumetu » Vin Noi 02, 2012 10:10 am

Buna tuturor,

am rezistat destul de mult sa deschid acest topic, dar pana la urma rabdarea mea a cedat si imi spun ca poate fac altora un bine istorisindu-le patania mea.

In concediul din aceasta vara am scapat aparatul din gripul de sold si a cazut fix in bot pe ciment, botul avand proaspat montat (adica parasolarul era pe dos inca...) 24-70/2.8-ul... aceasta patanie s-a soldat cu un filtru UV facut zob, rama filtrului intrata in marginea filetata a obiectivului si zoom-ul blocat... (altfel obiectivul functioneaza ok: fara sticla optica sparta, focalizarea corecta etc) ok, caz de service.

In Romania fiind intors, am purces spre service-ul Nikon pe 12 Septembrie. Domnul de la receptie, foarte politicos, mi-a spus din start ca asta e o reparatie de Germania. OK, mi-am zis, or fi niste mega-profesionisti pe acolo, deci obiectivul meu e pe maini bune. Sa asteptam diagnosticul si decidem daca reparam sau raman cu un fix de 55mm de 1kg. Primesc un biletel cu codul de acces pe site-ul Nikon Service unde pot sa-mi urmaresc stadiul reparatiei. Super, zic, suntem in secolul 21.

Ei, si de aici incepe distractia. Obiectivul a stat 2 SAPTAMANI pana i-au pus diagnostic. Am ales sa am rabdare (zic eu, o fi durat logistica, doar Romania nu are autostrazi, l-or fi luat cu caruta saptamanala). Vine diagnosticul - 2500 RON pentru schimbare:
-zoom rubber ring (asta era deja varza, e o problema cunoscuta la acest obiectiv, totusi voi plati ca nu mai sunt in garantie cu el...)
-1st lens lead ring
-filter ring
-sheet unit
-bayonet
si manopera.

OK, piperat imi zic, dar totusi e pe mana profesionistilor din Germania, deci mi se intoarce ca nou, asa ca dau acceptul de intrare in reparatie pe 1-Octombrie...

Si astept... intru pe site sa vad stadiul reparatiei... nimic... singurele informatii sunt cele pe care le-a introdus domnul care mi-a preluat obiectivul (oricum site-ul este jalnic, facut pe genunchi, paginile sunt in germana)... incep sa ma agit... mai mult, trebuie sa intreb eu de fiecare data ce se intampla...

Cei din Romania, politicosi, incearca sa ma imbuneze, imi ofera la schimb un obiectiv identic (l-am luat pentru ca aveam un eveniment, l-am dus inapoi dupa ce am terminat pentru ca nu ma simt ok sa folosesc obiectivele altcuiva), mai primesc si o canita din aia galbena (aduna praful pe undeva prin casa). Incearca si ei saracii sa dreaga busuiocul, dar e clar ca service-ul Nikon din Germania ne trateaza pe toti cu un sictir generos.

Insa, evident, NIMENI nu stie de fapt de ce obiectivul meu sta inca in service, primesc motive generice, gen "poate o fi vreo piesa in penurie..." serios? la un obiectiv relativ popular? cu lista aia de materiale? ma indoiesc.

Ei, si iata cum, la 1 luna dupa intrarea in reparatie, eu inca nu stiu ce se intampla cu obiectivul asta si nimeni nu ma poate lamuri...

Deci saga continua, daca vi se pare amuzant o sa va tin la curent...

Oricum, am ramas profund dezamagit de sistemul de service al Nikon. Este falimentar. Probabil ca merge in Romania, unde viziunea despre clienti este ca-i oricum o turma amorfa de oi, care inghit orice.

Deci, recomandarea mea (dureroasa dupa atatia ani de Nikon) este sa va ganditi cu atentie ce obiective achizitionati. Acum obiectivele 3rd party suna foarte atractiv - probabil ai acelasi nivel jalnic de service, dar macar iesi la jumatate de pret.

Pacat.
Bogdan.
D800 14-24 24-70 70-200/4
Avatar utilizator
glumetu
 
Mesaje: 321
Membru din: Vin Ian 16, 2009 1:19 pm

Re: Service Nikon

Mesajde StefanSC » Vin Noi 02, 2012 10:44 am

Nu exista niste legi referitoare la cat timp pot sa iti tina un produs in service?
StefanSC
 
Mesaje: 1260
Membru din: Mie Apr 18, 2012 9:54 pm

Re: Service Nikon

Mesajde glumetu » Vin Noi 02, 2012 10:56 am

ma indoiesc ca o lege poate sa stipuleze cat trebuie sa dureze o reparatie, pentru ca variaza in functie de prea multi factori.

oricum, Nikon service are bolduit cu mandrie pe site un timp angajat de 7-10 zile lucratoare de la data intrarii in reparatie.
Bogdan.
D800 14-24 24-70 70-200/4
Avatar utilizator
glumetu
 
Mesaje: 321
Membru din: Vin Ian 16, 2009 1:19 pm

Re: despre service Nikon

Mesajde adyfun » Vin Noi 02, 2012 1:32 pm

Daca e in garantie ti-l repara gratuit. In caz ca esti din alta localitate trebuie sa suporti costul curierului.
Da si tu in email la aparate.nikon@skinservice.ro si intreaba-i sau http://www.nikonisti.ro/service. De obicei raspund la email in acceasi zi sau a doua zi.
adyfun
 
Mesaje: 485
Membru din: Lun Iun 20, 2011 4:58 pm
Localitate: Bacau

Re: Service Nikon

Mesajde StefanSC » Vin Noi 02, 2012 2:10 pm

Nu e de stipulat cat dureaza o reparatie, ma gandeam ca ar fii ceva legat de estimarea reparatiei si mai ales de respectarea acelei estimari...
StefanSC
 
Mesaje: 1260
Membru din: Mie Apr 18, 2012 9:54 pm

Re: despre service Nikon

Mesajde Nikon Service » Vin Noi 02, 2012 7:10 pm

Buna ziua,
Va rugam sa va asigurati ca nu numai aparatul, ci si obiectivul este comutat pe modul de focalizare automata. Daca butonul de pe corpul obiectivului este comutat pe "A" si situatia mentionata de dumnevoastra persista, va rugam sa trimiteti/aduceti atat aparatul cat si obiectivul la centrul de service Nikon pentru verificare.
Pentru produsele in garantie ale clientilor din afara Bucurestiului expedierea se face gratuit catre centrul de service Nikon si inapoi catre client prin firma de curierat Cargus (021/9282).
Pentru mai multe informatii va rugam sa consultati si procedura de trimitere in service a produselor Nikon, disponibila la pagina: www.nikonisti.ro/service
Service autorizat Nikon
www.restart.ro
Nikon Service
 
Mesaje: 43
Membru din: Lun Oct 22, 2012 11:36 am

Re: despre service Nikon

Mesajde Lucian Iulian Stefan » Vin Noi 02, 2012 8:09 pm

Skin Service scrie:Buna ziua,
Va rugam sa va asigurati ca nu numai aparatul, ci si obiectivul este comutat pe modul de focalizare automata. Daca butonul de pe corpul obiectivului este comutat pe "A" si situatia mentionata de dumnevoastra persista, va rugam sa trimiteti/aduceti atat aparatul cat si obiectivul la centrul de service Nikon pentru verificare.
Pentru produsele in garantie ale clientilor din afara Bucurestiului expedierea se face gratuit catre centrul de service Nikon si inapoi catre client prin firma de curierat Cargus (021/9282).
Pentru mai multe informatii va rugam sa consultati si procedura de trimitere in service a produselor Nikon, disponibila la pagina: http://www.nikonisti.ro/service

+1!
Ma bucur ca sunteti printre noi!!!
Cu stima,
Lucian-Iulian Stefan.
Lucian Iulian Stefan
 
Mesaje: 128
Membru din: Joi Aug 16, 2012 12:07 pm
Localitate: Tulcea

Re: despre service Nikon

Mesajde Ale3n » Sâm Noi 03, 2012 9:29 am

Lucian Iulian Stefan scrie:
Skin Service scrie:Buna ziua,
Va rugam sa va asigurati .................... http://www.nikonisti.ro/service

+1!
Ma bucur ca sunteti printre noi!!!

ai fi surprins cat de mult sta skinu` cu ochii pe forum si pe facebook
Am avutD700. acum am D800 cu display verde
27-70 f2.8, 70-200 f2.8 vrII, SB900, SB 700 x3, poketwizard flex & mini
acum vand tot, sa nu mai aud de skin
Ale3n
 
Mesaje: 372
Membru din: Sâm Aug 08, 2009 12:15 am

Re: Service Nikon

Mesajde Roberth » Sâm Noi 03, 2012 10:00 pm

Mda, pacat ca nu exista o lege sa specifice durata maxima in care poate fi reparat un produs.

Si eu am asteptat 1 luna si ceva sa-mi schimbe o piesa. Cred ca ar trebuii sa ma consider norocos din punctul lor de vedere.

Acum am un obiectiv caruia i-a picat motorul de autofocus, dar nici nu ma gandesc sa-l duc la ei, mai bine nu-l mai folosesc.

Pe romaneste...Niste ordinari!
Avatar utilizator
Roberth
 
Mesaje: 472
Membru din: Dum Dec 04, 2011 10:39 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Service Nikon

Mesajde LiviuDumitru » Sâm Noi 03, 2012 11:04 pm

Imi pare rau pentru accident si pentru ca stai fara obiectiv . Daca ii injuram nu rezolvam ceva.

Iata ce spune legislatia: Legea nr. 449/2003, republicata 2008

Capitolul III - Drepturile consumatorului


Art. 9
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.

Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.

Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

Art. 12
Termenul fara plata, prevazut la art. 10 si 11, se refera la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, manopera si materialele.

Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator.


Legislatia romaneasca imi pare evaziva: perioada de timp rezonabila cat o fi asta? :)

Mai bine consulti un avocat, le faci o notificare ca vrei produsul sau contravaloarea in termen de... Eu consider ca termenul rezonabil a trecut. Bafta si fara alte incidente!
Liviu Dumitru

http://about.me/Liviu.Dumitru/
Blog
Facebook page
D700 SB900 16-35, 28 1.8G, 50 1.4G, 70-200+TC 2X
Avatar utilizator
LiviuDumitru
 
Mesaje: 510
Membru din: Mar Ian 20, 2009 11:29 pm
Localitate: Pitesti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Probleme tehnice

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

cron