Acum este Mar Mar 19, 2024 1:03 pm

Articole Nikonisti.ro

Feedback Service Nikon

Ce dificultati tehnice ati intampinat?

Re: Experienta TRISTA cu service-ul Nikon...

Mesajde armageddon » Mie Oct 17, 2012 12:33 am

S-a tot vorbit de punctualitatea service-ului si pot sa confirm. Am dus acum aproximativ o luna o "conserva" la reparat. Un S220 cu bine-cunoscuta problema "Lens Error" capatata in urma unor granule de nisip. Asadar o curatare si atat. Fara a citi in prealabil pe forum despre experientele cu skin.In mod normal ei aproximeaza 48 de ore ca fiind perioada de diagnosticare. Dupa 10 zile am sunat sa intreb care este stadiul reparatiei. Bineinteles ca nu se facuse nici macar constatarea. Am rugat-o pe doamna respectiva sa-mi retraga aparatul din service pentru a-l trimite in Germania (nu era o amenintare, pur si simplu am pe cineva acolo). A spus ca pot sa il ridic a doua zi. Minune!!! dupa 5min aparatul si-a schimbat statusul cu constatarea efectuata si sunat de catre aceasi doamna care cu o voce calda m-a intrebat daca le dau verde la reparatie (aparatul proaspat iesit din garantie, deci toata treaba era contra cost). Dupa alte 30min am primit SMS ca aparatul este gata si pot sa-l ridic de la Skin. Dupa ce am citit relatarile celorlalti forumisti am realizat ca intr-adevar Germania si Olanda reprezinta o amenintare pentru Skin.
Avatar utilizator
armageddon
 
Mesaje: 131
Membru din: Mie Iun 06, 2012 1:32 am
Localitate: Bucuresti

Re: Experienta TRISTA cu service-ul Nikon...

Mesajde emill » Mie Oct 17, 2012 10:13 am

Intra-adevar trimiterea aparaturii in Germania, pentru service, pare alternativa corecta la ce se intampla pe malul stang al Dambovitei :)
Inteleg metehnele romanesti, le vad cu aceeasi tristete zilnic; ce nu inteleg este de ce o marca atat de puternica si atat de bine pozitionata in Romania, o piata mica dar se pare importanta pentru Nikon in zona asta a Europei - dovada magazinele f64 sau Yellow -, un brand care se promoveaza atat de intens etc nu are grija si de partea de service, riscand sa piarda mult din cauza asta. Adica la ce bun te promovezi agresiv, daca utilizatorii se gandesc sa schimbe sistemele foto din cauza problemelor de service???
Nu mai bine te ocupi si de asta?
emill
 
Mesaje: 7
Membru din: Mie Iul 22, 2009 2:44 pm

Re: Experienta TRISTA cu service-ul Nikon...

Mesajde Roberth » Mie Oct 17, 2012 7:30 pm

Eu am scapat ieftin, a durat "doar" o luna si trei zile sa-mi schimbe motorul de diafragma la D7000.

Plus ca personalul de acolo este foarte antipatic.

Data viitoare cand o sa am nevoie la service pentru ceva, o sa desfac eu aparatul.
Avatar utilizator
Roberth
 
Mesaje: 472
Membru din: Dum Dec 04, 2011 10:39 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Feedback Service Nikon

Mesajde Tudor_dx » Joi Oct 18, 2012 3:35 pm

@emill

Repostez raspunsul service-ului cu privire la feedback-ul tau.

"Parerea dumneavoastra este foarte utila pentru noi, deoarece ne ajuta sa ne imbunatatim serviciile centrului de service. Ne pare rau ca experienta in service-ul Nikon nu a fost pe masura asteptarilor dumneavoastra. Ne cerem scuze pentru lipsa de comunicare perceputa de dumneavoastra, ne asumam responsabilitatea acestui fapt si va asiguram ca avem in vedere asigurarea unei transparente cat mai mari in ceea ce priveste starea produselor, spre satisfactia clientilor nostri.

Aparatul dumneavoastra a fost receptionat in service prin intermediul unui partener, caz in care comunicarea se realizeaza numai prin mijlocirea acestuia, informatiile fiind puse la dispozitie ori de cate ori sunt solicitate. Deoarece aparatul dumneavoastra era grav avariat de invadarea cu o cantitate importanta de apa, care a generat oxidarea componentelor interne, reparatia a fost de o complexitate ridicata. Sevice-ul a incercat inlocuirea a cat mai putine piese si repararea a cat mai multe dintre acestea, ceea ce a generat costuri minime dar a implicat o durata ridicata. Aceasta situatie, cumulata cu intarzierea pieselor de schimb si cu o solicitare ridicata a service-ului in aceasta vara, au dus, in cazul dumneavoastra, la atingerea perioadei maxime de stationare a aparatului in service. O mica parte a acestei perioade (o saptamana), dar pe care o mentionam, a totalizat si transferul aparatului dinspre si spre magazinul partener.

Pentru produsele in garantie, perioada maxima de finalizare a reparatiilor este de 15 zile, iar pentru produsele in postgarantie aceasta perioada poate ajunge si pana la 90 de zile, in functie de complexitatea reparatiilor, disponibilitatea pieselor si a ordinii de intrare in service. Am semnalat timpul mai lung decat cel obisnuit de livrare a anumitor piese de schimb din perioada verii in sectiunea dedicata service-ului de pe www.nikonisti.ro.

O precizare: Garantia tuturor reparatiilor efectuate in centrul de service Nikon este de 6 luni. Ne pare rau daca s-a strecurat o inexactitate in intermedierea acestei informatii, acest termen este mentionat si pe fisa fiecarui produs intrat in centrul de service Nikon.

Va multumim pentru feed-back-ul oferit si va asiguram de intregul nostru suport."
Tudor_dx
 
Mesaje: 2041
Membru din: Joi Sep 03, 2009 10:08 am

Re: Feedback Service Nikon

Mesajde emill » Joi Oct 18, 2012 3:51 pm

In continuare mesajul meu a fost:

Buna ziua,

multumesc pentru mesaj; este un gest normal, de apreciat intr-o lume din ce in ce mai putin normala. Cred ca am inteles punctul de vedere al Skin.
Dar reprosurile mele la adresa firmei Dvs. raman si le repet, punctual si pe scurt :
1. reparatia a durat mult, prea mult, indiferent de cauze (mai ales ca service-ul trebuie sa fie cel care sa se asigure ca are piese pe stoc sau le poate cumpara rapid si daca este supraaglomerat ia masuri, de ex. angajeaza personal, astfel incat sa poata onora in timp rezonabil si comenzile complexe ; este, cumva, ratiunea de a fi a unui service).
2. avansarea de termene nerespectate, pe parcursul reparatiei (nu intru in detalii, va asigur ca au fost)
3. lipsa de comunicare. Inteleg ca trebuia sa comunicati cu f64, nu direct cu mine, dar cineva de la Skin a contactat f64 pentru a le transmite intarzierile sau de fiecare data cineva de la f64 s-a interesat (la insistenta mea) despre status-ul comenzii?

Din punctul meu de vedere discutia se poate opri aici; nu vreau o discutie sterila, de dragul discutiei. Am dorit doar sa transmit unor potentiali clienti Skin experienta mea, pe acest forum si in alte locuri. Daca insa doriti sa-mi raspundeti am doua intrebari :
1. considerati ca reprezentantii Skin au vreo vina in acest caz sau nu?
2. daca da, ia Skin vreo decizie concreta, simpla, de maine, pentru evitarea repetarii unui astfel de eveniment, ca de exemplu:
- contractarea unor servicii de curierat, astfel incat trimiterea unui echipament de la Unirii la sediul firmei si inapoi la Unirii, 10 km in total, sa nu mai dureze o saptamana?
- angajarea de personal suplimentar pe perioada in care exista cerere mare pentru operatiuni de service? (aici este alta discutie, pe care poate ar trebui sa o lamuriti - ce tipuri de interventii fac angajatii Skin si pentru ce operatiuni trimit echipamentul in alte tari; asa incat unii clienti, care stiu ca au o problema mai serioasa, sa nu se duca la un partener Skin care sa-i intermedize relatia cu Skin, care la randul ei intermediaza reparatia cu adevaratul service. Nu pare in interesul Skin sa recomande asta, dar decat sa fie 100 de clienti nemultumiti poate sunt de preferat 30, sau 20, foarte multumiti. Sunt multe comentarii in acest sens, inclusiv mai sus)
- aprovizionarea adecvata cu piese de schimb (pentru interventiile facute la Bucuresti)
- desemnarea unei persoane care sa urmareasca respectarea termenelor asumate (sau daca exista deja o astfel de persoana tragerea ei la raspundere)
- desemnarea unei persoane care sa comunice bine cu partenerii si clientii directi, mai ales in cazuri mai speciale (reparatii complexe, intarzieri, etc)

Lista probabil poate continua.

Va multumesc, din nou, pentru mesaj, si confirm ca pe fisa de reparatie este trecuta o garantie de sase luni, nu de doua, asa cum mi s-a comunicat.






Iar cel al Skin:

Va multumim inca o data pentru sugestiile dumneavoastra, ele sunt foarte pertinente.

Toate aparatele DSLR sunt reparate in centrul service din Romania. Numai anumite tipuri de obiective necesita trimiterea la service-ul din Germania. Acordam atentie fiecarei reparatii, pe care dorim sa o solutionam in cel mai scurt timp posibil. In cursul acestei veri service-ul s-a confruntat cu un numar de solicitari fara precedent si totodata, o serie de piese au fost livrate cu o intarziere neprevazuta.

Ne asumam o parte a aspectelor mentionate, care au fost deja imbunatatite sau sunt in curs de solutionare. Am implementat deja noi proceduri pentru fluidizarea tranzitului produselor in service-ul Nikon si pentru o comunicare cat mai deschisa cu clientii si lucram in continuare la imbunatatirea serviciilor service-ului, ale carei efecte pozitive credem ca vor fi percepute de utilizatorii service-ului in perioada imediat urmatoare.

Service-ul Nikon a fost extins si se afla inca in proces de extindere, call-center-ul a fost marit, a fost creat un serviciu de oferire clientilor de aparate in custodie pe perioada stationarii in service si avem in dezvoltare o serie de alte servicii prin care ne dorim sa marim gradul de satisfactie a clientilor nostri.
emill
 
Mesaje: 7
Membru din: Mie Iul 22, 2009 2:44 pm

Re: Feedback Service Nikon

Mesajde ikraft » Joi Oct 18, 2012 7:34 pm

am citit mai multe postari pe tema Skin, e surprinzator cit de suparati pot fi clientii. Nu am vazut sesizari serioase, in stilul ca skin le-a stricat aparatul in loc sa il repare. In general, e vorba de timp. Si in alte tari se asteapta mult la service, asta e situatia. Apoi, trebuie inteles ca vara e o perioada foarte aglomerata si nu poti sa angajezi "sezonieri", trebuie oameni foarte calificati si pe care ii atragi si ii tii cu salarii pe masura. Daca omul stie ca e sezonier si va fi dat afara peste o luna, doua, munceste pe masura. Sper sa nu imi ridic pe multi in cap, dar prea vrea lumea luna de pe cer. Uitam ca piata de desfacere a Romaniei e una foarte mica, banii de la clienti sint putini, dar vrem viteza de lucru mai ceva ca in occident.
In fine, pina la urma nu e rau sa fie pusa presiune pe Skin, ca sa fie tot timpul alerti. Pun mai jos un link cu citeva exemple de aparatura in care un SRL trebuie sa investeasca pt a fi acceptat ca service Nikon. Sa nu credeti ca sint ieftine...

http://www.midwestcamera.com/nikon.html
Avatar utilizator
ikraft
 
Mesaje: 904
Membru din: Vin Iun 22, 2012 5:43 pm

Re: Feedback Service Nikon

Mesajde emill » Vin Oct 19, 2012 8:27 am

ikraft,
asa este, sa zic mersi ca n-am primit aparatul facut bucati. Numai atunci puteam fi eventual putin suparat.
Sunt eu reclamangiu de felul meu, un ofticat, mea culpa :)))
emill
 
Mesaje: 7
Membru din: Mie Iul 22, 2009 2:44 pm

Re: Feedback Service Nikon

Mesajde CTz » Vin Oct 19, 2012 9:02 am

ikraft, de asta te duci la service autorizat, ca sa fii tratat ca un client al unei marci de top, indiferent de ce problema ai.

Lasa-ma sa iti explic altfel: am fost acum o luna (aproximativ) cu un D90 care avea un pixel mort/blocat. Raspunsul a fost: trebuie recartografiat senzorul, dar dureaza cel putin 3 saptamani. Aparatul era in garantie. Stii cat a durat in Germania (am avut drum pe acolo) ? Fix 4 ore.

Nu neg ca ultimele modele au probleme, si aici nu are nici o vina Skin pentru volumul mare de aparate ce se intorc in service, insa poti sa maresti capacitatea service-ului, fie ca spatiu, fie ca forta de munca. Crezi ca de acum incolo vor fi mai putine aparate cu probleme ?

Inteleg sa ii blamez pe Nikon China/Japonia/Thailanda pentru adezivul prost, pentru uleiul aruncat pe senzor, etc, dar in ceea ce priveste transparenta catre client, cei din Romania mai au de lucru ... Am incercat sa contactez pe cineva de la Skin timp de 2 zile, mi-au raspuns la mail dupa 3, timp in care deja trecusem pe la ei ... Ceva inca scartaie pe acolo.. Sau, ma rog, acum o luna era asa ...

M-am distrat citind thread-ul cu "pune o intrebare reprezentantilor Nikon la Fotokina", in special cum a fost rezolvata problema raspunsurilor la intrebarile userilor (ce-i drept, un pic agresive) ... Am impresia ca forumul este considerat un fel de "hai sa o facem si pe asta, si ne ocupam cand avem timp ...", iar asta o pot spune dupa modul in care este administrat si setul de reguli oarecum ciudate ... Dar macar exista ...
Prea multe sticle si borcane, prea putin timp pentru ele...
CTz
 
Mesaje: 1341
Membru din: Mar Noi 01, 2011 6:50 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Feedback Service Nikon

Mesajde Tudor_dx » Vin Oct 19, 2012 9:23 am

M-am distrat citind thread-ul cu "pune o intrebare reprezentantilor Nikon la Fotokina", in special cum a fost rezolvata problema raspunsurilor la intrebarile userilor (ce-i drept, un pic agresive) ... Am impresia ca forumul este considerat un fel de "hai sa o facem si pe asta, si ne ocupam cand avem timp ...", iar asta o pot spune dupa modul in care este administrat si setul de reguli oarecum ciudate ... Dar macar exista ...



Nu inteleg care e problema. Asteptam inca raspunsurile de la Nikon Europe. Topicul a fost inchis pentru ca devenise pepiniera de off-topic. In plus, intrebarile fusesera deja trimise. Care sunt regulile ciudate ale forumului? Vezi ca exista aici topic de feedback. Sa lasam topicul acesta pentru service.
Tudor_dx
 
Mesaje: 2041
Membru din: Joi Sep 03, 2009 10:08 am

Re: Feedback Service Nikon

Mesajde CTz » Vin Oct 19, 2012 10:09 am

Tudor, poate gresesc, dar ultimele intrebari de acolo (de acord, unele erau aproape impertinente) erau despre service ...

In linia topicului, daca Nikon a luat decizia sa nu mai furnizeze piese de schimb tertilor, nu au planificat si cresteri pe partea de service ? Genul asta de politica, pe plaiurile noastre, suna mai mult a strangere la punga.

Parerea mea personala este ca Nikon nu s-a asteptat ca nivelul de aducere/readucere in service sa fie asa de mare, in special cand au luat decizia de a nu mai livra piese de schimb catre terti (ceea ce suna logic pana la un punct - monopol), si acum incearca sa rezolve problema. Sper ca in viitorul apropiat sa se poata rezolva problemele intr-un termen rezonabil... Asa cum se intampla si in alte locatii ;)
Prea multe sticle si borcane, prea putin timp pentru ele...
CTz
 
Mesaje: 1341
Membru din: Mar Noi 01, 2011 6:50 pm
Localitate: Bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Probleme tehnice

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator