Forumul comunitatii utilizatorilor Nikon din Romania
adapopa scrie:Buna ziua,
Sunt posesoarea unui Nikon D5300, obiectiv 18-55, l-am cumparat in luna iulie a anului trecut de pe f64.
Il folosesc destul de rar si, avand in vedere ca a costat ceva mai mult decat un aparat de familie, il protejez cu grija.
De ceva vreme butonul de delete a ramas infundat, trbuie sa apas bine pe el ca sa obtin stergerea unui cadru, iar butonul de zoom da, si el, semne de oboseala. Butonul ok da rateuri uneori, preluand comanda dreapta sau stanga.
L-am trimis in service si am primit urmatorul raspuns:
"Produsul Nikon D5300 a fost diagnosticat. Conform devizului Nikon reparatia nu corespunde garantiei. Mentionam ca defectul care a dus la deteriorarea produsului nu se incadreaza in conditiile aferente garantiei nationale. Scoatere din garantie, motiv: utilizare necorespunzatoare,nisip in obiectiv,contact cu substanta lipicioasa pe inelul de focus,cover ring lipit. Costul reparatiei este de 360 lei, TVA incluls (se repara: rubber ring si cover ring unit"
Am cerut detalii despre cele doua piese si iata ce mi s-a raspuns:
"Piesele din deviz sunt 2 cauciucuri din exterior. Produsul se va aduce in standard si prin operatiune de manopera majora si calibrare. Asteptam raspunsul final pentru deviz"
Iar eu ma intreb, si prin asta va rog sa ma lamuriti si pe mine: de ce trebuie inlocuite doua cauciucuri din exterior (asa mi s-a explicat cand am cerut detalii despre cele doua piese) pentru problema dutoanelor de delete si focus? Si, de ce socotesc ei ca a fost utilizat necorespunzator, doar ca sa ma faca sa platesc? Aparatul a stat in geanta lui speciala, nisip nu stiu de unde au gasit ca, la mare, nu am fost.... Doar am lipit fasiuta argintie de pe obiectiv, ca incepuse sa se dezlipeasca
Imi dati, va rog, niste sfaturi?
sam10 scrie:Ma altur si eu clubului de nemultumiti de serviciile celor de Restart/Skin.
1. Comunicare defectuasa si/sau ineficienta. Cu cei de la tehnic nu se poate comunica decat prin email, unde ofera raspunsuri generale si laconice, fara sa raspunda punctual la intrebari concrete. Iar cei de la call center/receptie sunt total pe dinafara, nu fac altceva decat sa citeasca din devizul de reparatie si sa-si dea cu parerea despre niste situatii pe care de fapt nu le cunosc personal. Nemaivorbind ca majoritatea sunt femei care, no offense, nu par sa aiba prea multe abilitati sau cunostinte tehnice.
2. Personalul de la receptie este plictisit, obosit, ostil, o atitudine total nepotrivita si lipsita de respect fata de client.
3. Solutiile alese sunt cele mai scumpe si in defavoarea clientului (cel putin in cazul meu).
Concret, am dus la ei un obiectiv Nikon cu VR-ul defect. In loc sa inlocuiasca doar modului de stabilizare (care din cate stiu este de sine stator si poate fi inlocuit independent), au considerat ca singura solutie este inlocuirea lens barrel unit-ului, evident la un pret foarte mare raportat la valoarea obiectivului. Am solicitat inclusiv inlocuirea VR-ului pe raspunderea mea, adica fara preternitii la o garantie ulterioara. Nu se poate! De ce? Nu se stie...
Si cel mai frustrant, dupa multe telefoane si schimburi de email-uri, nu au avut bunul simt sa ofere macar o explicatie, si anume DE CE nu se poate inlocui doar VR-ul, daca doar acela este defect (in rest obiectivul functioneaza).
Mai mult decat atat, desi initial mi se comunicase un cost al diagnosticarii de 55 ron, m-am trezit acolo ca trebuie sa achit 165 ron. Ce-i drept asta s-a rezolvat cu ceva nervi si timp pierdut.
In concluzie, o experienta neplacuta si problema nerezolvata. Din punctul meu de vedere cei de la Restart/Skin profita de faptul ca sunt singurul service autorizat si abuzeaza de asta, in detrimentul clientului.
Ce nu inteleg, daca suntem atat de multi nemultumiti de serviciile Restart/Skin, de ce nu facem o scrisoare colectiva catre Nikon in care sa le semnalam ca ceva e in neregula la noi. Vazand ca plangerile vin de la cateva zeci/sute de nikonisti, poate reconsidera colaborarea cu Restart sau poate macar ii mai pun la punct. Degeaba plangem pe la colturi pe forumuri (care sunt pline de menultumiri din cate vad) daca cei de la Nikon habar n-au de ce se intampla in Romania. Parerea mea...
Nikon Service scrie:
Buna ziua,
Obiectivul dumneavoastra 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR a intrat in centrul oficial Nikon de service cu defectul reclamat "soc mecanic, aleator nu mai functioneaza AF, aleator sistemul VR nu mai functioneaza corespunzator, inelul de focalizare agata". In urma diagnosticului tehnic efectuat asupra obiectivului dumneavoastra s-a constatat ca intreg ansamblul LENS BARRIL UNIT, ce include si modulul VR este deformat ca urmare a unui soc mecanic si este necesara inlocuirea acestuia. Centrul oficial de service Nikon are obligatia legala de a oferi garantie reparatiilor efectuate, in cazul dumneavoastra aceasta se poate oferi doar in urma inlocuirii pieselor din devizul oferit. Acesta este si motivul pentru care nu putem efectua reparatii incomplete, fara ca specificatiile tehnice ale produsului sa se afle in parametrii specificati de producator.
Ne cerem scuze pentru experienta dumneavoastra neplacuta avuta cu centrul nostru de service, speram ca punctul de vedere al service-ului in ceea ce priveste detaliile expuse aici sa fie inteles si va stam in continuare la dispozitie cu suport si cu orice alte detalii.
Cu stima
sam10 scrie:Nemaivorbind ca majoritatea sunt femei care, no offense, nu par sa aiba prea multe abilitati sau cunostinte tehnice.
sam10 scrie:... In cazul meu inseamna ca ori va platesc 2600 ron ca sa-mi inlocuiti mai mult decat v-am cerut si mai mult decat e nevoie pentru ca obiectivul sa functioneze, ori arunc la gunoi un obiectiv de 5500 ron. ...
Bogdan Dulgheru scrie:
Se pare ca nu ai inteles nimic din toata situatia.
Tu ai prezentat un obiectiv lovit (caruia i s-a deformat prin lovitura intreg barrel unit-ul, unitate ce contine tot ansamblul optic, inclusiv VR-ul), service-ul a constatat defectul, ti-a propus solutia (inlocuirea elementelor deformate care nu mai asigura functionarea corecta si in standard a obiectivului), ti-a mentionat costurile implicate si te-a lasat sa alegi intre cele 2 variante posibile: reparatia sau refuzul reparatiei cu plata diagnosticarii defectului. Totul e foarte logic si foarte corect.
Daca esti tu asa de priceput si ai "diagnosticat" ca numai VR-ul trebuie schimbat inseamna ca esti capabil sa si repari elementul cu problema; faptul ca te-ai prezentat cu obiectivul la service denota insa faptul ca nu te pricepi si apelezi la specialisti. Solutia nu o propune clientul, ci specialistul la care ai apelat pentru rezolvarea problemei.(tocmai pentru ca tu nu te pricepi sa repari si nici nu dispui de piesele necesare)
Partea trista e ca nu vrei sa-ti asumi costurile prostiei tale (cu lovitura) si arunci vina pe service; lamentabil mi se pare si faptul ca ai scos la vanzare acel obiectiv, chiar daca ai specificat ca e "semi-defect" ( ) si prezinta urme de lovituri ... poate pacalesti vre-un fraier
Bogdan Dulgheru scrie:Partea trista e ca nu vrei sa-ti asumi costurile prostiei tale (cu lovitura) si arunci vina pe service; lamentabil mi se pare si faptul ca ai scos la vanzare acel obiectiv, chiar daca ai specificat ca e "semi-defect" ( ) si prezinta urme de lovituri ... poate pacalesti vre-un fraier
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator