Service Nikon
Scris: Vin Noi 02, 2012 10:10 am
Buna tuturor,
am rezistat destul de mult sa deschid acest topic, dar pana la urma rabdarea mea a cedat si imi spun ca poate fac altora un bine istorisindu-le patania mea.
In concediul din aceasta vara am scapat aparatul din gripul de sold si a cazut fix in bot pe ciment, botul avand proaspat montat (adica parasolarul era pe dos inca...) 24-70/2.8-ul... aceasta patanie s-a soldat cu un filtru UV facut zob, rama filtrului intrata in marginea filetata a obiectivului si zoom-ul blocat... (altfel obiectivul functioneaza ok: fara sticla optica sparta, focalizarea corecta etc) ok, caz de service.
In Romania fiind intors, am purces spre service-ul Nikon pe 12 Septembrie. Domnul de la receptie, foarte politicos, mi-a spus din start ca asta e o reparatie de Germania. OK, mi-am zis, or fi niste mega-profesionisti pe acolo, deci obiectivul meu e pe maini bune. Sa asteptam diagnosticul si decidem daca reparam sau raman cu un fix de 55mm de 1kg. Primesc un biletel cu codul de acces pe site-ul Nikon Service unde pot sa-mi urmaresc stadiul reparatiei. Super, zic, suntem in secolul 21.
Ei, si de aici incepe distractia. Obiectivul a stat 2 SAPTAMANI pana i-au pus diagnostic. Am ales sa am rabdare (zic eu, o fi durat logistica, doar Romania nu are autostrazi, l-or fi luat cu caruta saptamanala). Vine diagnosticul - 2500 RON pentru schimbare:
-zoom rubber ring (asta era deja varza, e o problema cunoscuta la acest obiectiv, totusi voi plati ca nu mai sunt in garantie cu el...)
-1st lens lead ring
-filter ring
-sheet unit
-bayonet
si manopera.
OK, piperat imi zic, dar totusi e pe mana profesionistilor din Germania, deci mi se intoarce ca nou, asa ca dau acceptul de intrare in reparatie pe 1-Octombrie...
Si astept... intru pe site sa vad stadiul reparatiei... nimic... singurele informatii sunt cele pe care le-a introdus domnul care mi-a preluat obiectivul (oricum site-ul este jalnic, facut pe genunchi, paginile sunt in germana)... incep sa ma agit... mai mult, trebuie sa intreb eu de fiecare data ce se intampla...
Cei din Romania, politicosi, incearca sa ma imbuneze, imi ofera la schimb un obiectiv identic (l-am luat pentru ca aveam un eveniment, l-am dus inapoi dupa ce am terminat pentru ca nu ma simt ok sa folosesc obiectivele altcuiva), mai primesc si o canita din aia galbena (aduna praful pe undeva prin casa). Incearca si ei saracii sa dreaga busuiocul, dar e clar ca service-ul Nikon din Germania ne trateaza pe toti cu un sictir generos.
Insa, evident, NIMENI nu stie de fapt de ce obiectivul meu sta inca in service, primesc motive generice, gen "poate o fi vreo piesa in penurie..." serios? la un obiectiv relativ popular? cu lista aia de materiale? ma indoiesc.
Ei, si iata cum, la 1 luna dupa intrarea in reparatie, eu inca nu stiu ce se intampla cu obiectivul asta si nimeni nu ma poate lamuri...
Deci saga continua, daca vi se pare amuzant o sa va tin la curent...
Oricum, am ramas profund dezamagit de sistemul de service al Nikon. Este falimentar. Probabil ca merge in Romania, unde viziunea despre clienti este ca-i oricum o turma amorfa de oi, care inghit orice.
Deci, recomandarea mea (dureroasa dupa atatia ani de Nikon) este sa va ganditi cu atentie ce obiective achizitionati. Acum obiectivele 3rd party suna foarte atractiv - probabil ai acelasi nivel jalnic de service, dar macar iesi la jumatate de pret.
Pacat.
am rezistat destul de mult sa deschid acest topic, dar pana la urma rabdarea mea a cedat si imi spun ca poate fac altora un bine istorisindu-le patania mea.
In concediul din aceasta vara am scapat aparatul din gripul de sold si a cazut fix in bot pe ciment, botul avand proaspat montat (adica parasolarul era pe dos inca...) 24-70/2.8-ul... aceasta patanie s-a soldat cu un filtru UV facut zob, rama filtrului intrata in marginea filetata a obiectivului si zoom-ul blocat... (altfel obiectivul functioneaza ok: fara sticla optica sparta, focalizarea corecta etc) ok, caz de service.
In Romania fiind intors, am purces spre service-ul Nikon pe 12 Septembrie. Domnul de la receptie, foarte politicos, mi-a spus din start ca asta e o reparatie de Germania. OK, mi-am zis, or fi niste mega-profesionisti pe acolo, deci obiectivul meu e pe maini bune. Sa asteptam diagnosticul si decidem daca reparam sau raman cu un fix de 55mm de 1kg. Primesc un biletel cu codul de acces pe site-ul Nikon Service unde pot sa-mi urmaresc stadiul reparatiei. Super, zic, suntem in secolul 21.
Ei, si de aici incepe distractia. Obiectivul a stat 2 SAPTAMANI pana i-au pus diagnostic. Am ales sa am rabdare (zic eu, o fi durat logistica, doar Romania nu are autostrazi, l-or fi luat cu caruta saptamanala). Vine diagnosticul - 2500 RON pentru schimbare:
-zoom rubber ring (asta era deja varza, e o problema cunoscuta la acest obiectiv, totusi voi plati ca nu mai sunt in garantie cu el...)
-1st lens lead ring
-filter ring
-sheet unit
-bayonet
si manopera.
OK, piperat imi zic, dar totusi e pe mana profesionistilor din Germania, deci mi se intoarce ca nou, asa ca dau acceptul de intrare in reparatie pe 1-Octombrie...
Si astept... intru pe site sa vad stadiul reparatiei... nimic... singurele informatii sunt cele pe care le-a introdus domnul care mi-a preluat obiectivul (oricum site-ul este jalnic, facut pe genunchi, paginile sunt in germana)... incep sa ma agit... mai mult, trebuie sa intreb eu de fiecare data ce se intampla...
Cei din Romania, politicosi, incearca sa ma imbuneze, imi ofera la schimb un obiectiv identic (l-am luat pentru ca aveam un eveniment, l-am dus inapoi dupa ce am terminat pentru ca nu ma simt ok sa folosesc obiectivele altcuiva), mai primesc si o canita din aia galbena (aduna praful pe undeva prin casa). Incearca si ei saracii sa dreaga busuiocul, dar e clar ca service-ul Nikon din Germania ne trateaza pe toti cu un sictir generos.
Insa, evident, NIMENI nu stie de fapt de ce obiectivul meu sta inca in service, primesc motive generice, gen "poate o fi vreo piesa in penurie..." serios? la un obiectiv relativ popular? cu lista aia de materiale? ma indoiesc.
Ei, si iata cum, la 1 luna dupa intrarea in reparatie, eu inca nu stiu ce se intampla cu obiectivul asta si nimeni nu ma poate lamuri...
Deci saga continua, daca vi se pare amuzant o sa va tin la curent...
Oricum, am ramas profund dezamagit de sistemul de service al Nikon. Este falimentar. Probabil ca merge in Romania, unde viziunea despre clienti este ca-i oricum o turma amorfa de oi, care inghit orice.
Deci, recomandarea mea (dureroasa dupa atatia ani de Nikon) este sa va ganditi cu atentie ce obiective achizitionati. Acum obiectivele 3rd party suna foarte atractiv - probabil ai acelasi nivel jalnic de service, dar macar iesi la jumatate de pret.
Pacat.