devland scrie:256 pe canal de culoare fata de 4096 pe canal de culoare
RAW nu are decat
1 canal! Greu rau cu matematica asta...
Ma refer aici STRICT la cata informatie poate fi stocata.
Iarasi esti in eroare si nimic nu e mai rau decat sa fii si fudul pe aceasta tema.
Obsesia ta cu 1 canal se refera la
captura de senzor, dupa care urmeaza interpolarea datelor conform matricii Bayer RGB si fiecare pixel va primi in final 3 canale R+G+B (fiecare cu profunzime 14 biti) in
fisierul RAW. Dupa care urmeaza taierea la 8 biti per canal, aplicarea setarilor in camera (WB, Picture Control etc), compresia si ajungerea la JPEG.
Deci asta este logica de procesare la senzorii Bayer. Senzorii Foveon incearca sa treaca peste prostia asta cu interpolarea prin suprapunerea a 3 fotositi (R+G+B) peste acelasi pixel, astfel incat captura de senzor se face direct pe 3 canale. Exact dupa logica inregistrarii imaginilor de film (trei straturi fotosensibile la R, G si B). Dezavantajul: fotositul Foveon este mult mai adanc si se pierde din lumina, lucru care inseamna mai mult zgomot si mai multe aberatii cromatice peste o anumita limita.
Mai citeste si o sa vezi ca un
fisier RAW (deci NU captura de pe senzor inainte de aplicarea ADC) are (dupa logica ta)
48 de biti per pixel (16 x 3 canale de culoare). Vorbim de 14 biti si nu de 16 biti pentru ca acei 2 biti din capat nu sunt folositi pentru captura de informatii (daca imi aduc aminte bine sunt info de tip header sau ceva de genul asta).
Am din ce in ce mai mult senzatia ca ne batem cu totii capul de pomana - este clar ca esti incoltit din toate partile, iti dai seama ca ai gresit si ca acum nu poti retracta fara sa-ti pierzi din aroganta si iti spui "macar sa ma prabusesc in flacari, daca tot am sfeclit-o in halul asta". Mi se pare uluitor sa spui ca lucrezi in IT si sa nu poti compila o logica atat de elementara.
Devland, daca esti atat de convins ca RAW-ul are mai putina informatie, nu ne faci totusi si o demonstratie? Nu de alta dar ai oportunitatea sa revolutionezi industria fotografica digitala. Deci o comparatie intre un RAW si JPEG-ul aferent.
Iar aia cu NEF-ul lui Nikon care-i doar un RAW cu alta extensie... cum ramane? Te-ai convins ca ai servit-o?
Bogdan.
D800 14-24 24-70 70-200/4