Acum este Joi Apr 25, 2024 11:34 am

Articole Nikonisti.ro

Patanie

Diverse despre Nikon

Patanie

Mesajde amarinescu » Vin Apr 17, 2015 11:56 am

Va supun atentiei urmatoarea poveste:
Un obiectiv cumparat de black friday de la un magazin de profil, testat abia dupa 4 luni(categoric vina mea ), out of focus total, nu se poate remedia cu AF fine tunning. Bun... trimis in service, intors, chipurile remediat problema - calibrare af.
Ma oftic ca am ramas cu un obiectiv in care s-a umblat, incerc sa ii conving sa il inlocuiasca ( desi perioada legala de returnare este evident depasita) facand apel la faptul ca sunt client vechi si am cheltuit in magazinul lor aproape 17.000 euro si cumva nu e nici vina mea ca obiectivul a fost praf din start.
Consultari cu managerii, alte asteptari, astazi vine raspunsul: este posibila inlocuirea daca platesc o taxa de 15% din valoarea facturii, mai exact 200 ron!
Acum intreb si eu retoric: pentru 200 de roni esti dispus sa risti sa pierzi un client constant si fidel, este ok pozitia lor, sau sunt eu prea implicat emotional si nu vad corect lucrurile?
Multumesc pentru eventuale pareri
amarinescu
 
Mesaje: 44
Membru din: Mie Mai 11, 2011 3:15 pm

Re: Patanie

Mesajde Merlin » Vin Apr 17, 2015 12:48 pm

Vezi ca legea spune clar ca in maxim 6 luni de la data achizitiei, dac aare un defect de fabricatie, poti cere inlocuirea lui. Asa ca, daca au trecut doar 4 luni, da-le cu legea in cap! Sau cu O.P.C. mai bine!
Merlin
 
Mesaje: 1579
Membru din: Dum Ian 18, 2009 4:48 pm
Localitate: Galati

Re: Patanie

Mesajde mumus » Vin Apr 17, 2015 12:49 pm

Si care este problema daca sa calibrat?

Si eu am luat un sigma, l-am trimis imedeat la calibrat, le-am multumit si gata. Il folosesc cu placere.
N i k o n i s t
Avatar utilizator
mumus
 
Mesaje: 1034
Membru din: Mar Noi 22, 2011 11:12 pm
Localitate: Brasov

Re: Patanie

Mesajde RPP » Vin Apr 17, 2015 1:02 pm

Cred ca e subiectiv totul si depinde de care parte a baricadei te afli. Inteleg abordarea ta si-ti dau dreptate dar in acelasi timp, magazinul nu face supa cu respectivul obiectiv si trebuie sa-si recupereze investitia. Asta inseamna ca trebui sa-l vanda ca open box sau SH. Daca sunt seriosi nu au cum sa incerce sa-l vanda ca nou.
Posibil ca cei 200 ron sa fie o evaluare din partea lor sa-si acopere anumite pierderi.
Ar putea sa incerce, pentru te mentine pe tine de client si a evita reclama negativa, sa accepte unele pierderi(poate chiar o fac).
Exceptii se fac, depinde de ei cat sunt dispusi sa piarda. Daca-l vand cu cat l-au luat ei, tot pierdere se cheama. Noi ca si end useri vedem altfel conceptul de recupera o investitie cu sau fara profit decat o afacere/magazine.

Ca o observatie. Daca de nou a prezentat o decalibrare in anumite limite(traiasca producatorul) e ceva normal sa fie remediat printr-o calibrare ulterioara(in service autorizat) si fara costuri. Nu se poate considera ca obiectivul e defect si trebuie inlocuit.
Din acest motiv unii mai tipicari se duc in magazine si testeaza cate 10 obiective/produse pana aleg unul.

Eu zic ca ai avut un pic de ghinion ca ai nimerit o copie mai proasta. Daca a fost remediat in service correct nu vad care e problema, il consider tot nou, doar ca a fost reglat(si af tunning-ul din camera tot reglaj se cheama). Mergi si foloseste-l cu placere si ignora piticul de pe creier care-ti spune ca "e umblat in el de nou".
Nu merita cei 200 de ron doar pentru a avea satisfactia sa iei altul nou. Unul care ar putea foarte bine avea acelasi comportament.
RPP
 
Mesaje: 255
Membru din: Vin Noi 06, 2009 4:22 pm
Localitate: Iasi

Re: Patanie

Mesajde amarinescu » Vin Apr 17, 2015 1:08 pm

multumesc pentru parerea ta pertinenta si echilibrata
RPP scrie:Cred ca e subiectiv totul si depinde de care parte a baricadei te afli. Inteleg abordarea ta si-ti dau dreptate dar in acelasi timp, magazinul nu face supa cu respectivul obiectiv si trebuie sa-si recupereze investitia. Asta inseamna ca trebui sa-l vanda ca open box sau SH. Daca sunt seriosi nu au cum sa incerce sa-l vanda ca nou.
Posibil ca cei 200 ron sa fie o evaluare din partea lor sa-si acopere anumite pierderi.
Ar putea sa incerce, pentru te mentine pe tine de client si a evita reclama negativa, sa accepte unele pierderi(poate chiar o fac).
Exceptii se fac, depinde de ei cat sunt dispusi sa piarda. Daca-l vand cu cat l-au luat ei, tot pierdere se cheama. Noi ca si end useri vedem altfel conceptul de recupera o investitie cu sau fara profit decat o afacere/magazine.

Ca o observatie. Daca de nou a prezentat o decalibrare in anumite limite(traiasca producatorul) e ceva normal sa fie remediat printr-o calibrare ulterioara(in service autorizat) si fara costuri. Nu se poate considera ca obiectivul e defect si trebuie inlocuit.
Din acest motiv unii mai tipicari se duc in magazine si testeaza cate 10 obiective/produse pana aleg unul.

Eu zic ca ai avut un pic de ghinion ca ai nimerit o copie mai proasta. Daca a fost remediat in service correct nu vad care e problema, il consider tot nou, doar ca a fost reglat(si af tunning-ul din camera tot reglaj se cheama). Mergi si foloseste-l cu placere si ignora piticul de pe creier care-ti spune ca "e umblat in el de nou".
Nu merita cei 200 de ron doar pentru a avea satisfactia sa iei altul nou. Unul care ar putea foarte bine avea acelasi comportament.
amarinescu
 
Mesaje: 44
Membru din: Mie Mai 11, 2011 3:15 pm

Re: Patanie

Mesajde RPP » Vin Apr 17, 2015 1:15 pm

Merlin scrie:Vezi ca legea spune clar ca in maxim 6 luni de la data achizitiei, dac aare un defect de fabricatie, poti cere inlocuirea lui. Asa ca, daca au trecut doar 4 luni, da-le cu legea in cap! Sau cu O.P.C. mai bine!


Cu tot respectul, ar fi interesant daca ne-ai arata si noua articolul ala.

Eu stiu asa:
- In termen de 30 de zile ai posibilitatea sa returnezi produsul si sa-ti primesti banii inapoi indiferent de motiv, dar produsul sa fie exact asa cum l-ai luat...fara uzura samd. Cred ca era o separare si daca e luat online sau direct din magazin, dar nu sunt sigur. Perioada de 30 de zile fiind valabila pentru online si 7 zile pentru magazin. Retail-erii seriosi aplica regula de 30 de zile indiferent de metoda de achizitie.
- Pe perioada garantiei produsul este reparat fara nici un cost suplimentar daca prezinta orice fel de defect ce poate fi imputat producatorului. Daca respectivul defect nu poate fi reparat in asa fel incat produsul sa fie in parametri normali de fct. atunci produsul se inlocuieste. Nu are nici o importanta natura defectului sau daca a aparut dupa 31 de zile sau 3 ani.
Cred ca mai era stipulat si faptul ca in caz de acelasi produs prezinta acelasi defect de mai multe ori in perioada de garantie(reparat fiind de fiecare data), cumparatorul are dreptul sa refuze acel produs si sa ceara inlocuirea cu unul nou.(nu sunt f. sigur daca mai este regula asta)
- Trebuie sa exista si perioada post-garantie dar aici eventualele reparatii de defecte presupun un anumit cost din partea cumparatorului. Exceptiile facand doar cazurile in care producatorul decide altfel.(vezi cazul rechemarilor de producator unde un defect dovedit si acceptat se remediaza gratuit indiferent de perioada de achizitie/garantie)

Am uitat sa precizez, perioada de garantie se extinde automat cu numarul de zile cat produsul a stat in service sau in cazul in care este inlocuit cu un produs nou, se va acorda o garantie noua, valabila de la data inlocuirii produsului.
RPP
 
Mesaje: 255
Membru din: Vin Noi 06, 2009 4:22 pm
Localitate: Iasi

Re: Patanie

Mesajde Morphy » Vin Apr 17, 2015 1:41 pm

Potrivit Ordonantei de Urgenta Nr.34/2014 - http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/oug_34_140616.pdf consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului. (doar pentru produsele livrate la distanta) Ca unele magazine au 30 de zile mentionate in politica de retur este alta poveste.

Povestea cu refuzul produsului daca acesta prezinta acelasi defect de mai multe ori nu stiu sa mai existe de ceva timp. In certificatul de garantie sunt mentionate cazurile in care un produs beneficiaza sau nu de garantie.
Avatar utilizator
Morphy
 
Mesaje: 1016
Membru din: Vin Ian 16, 2009 11:50 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Patanie

Mesajde amarinescu » Lun Apr 20, 2015 9:46 am

Saga continua!
Am luat obiectivul de la service, in continuare nu e sharp.
Pe Focal2 ii da corectie in aparat la -5, dar tot nu e sharp....
amarinescu
 
Mesaje: 44
Membru din: Mie Mai 11, 2011 3:15 pm

Re: Patanie

Mesajde CosminP » Mar Apr 21, 2015 12:36 am

Eu ce sa mai zic, am +14 la 50mm 1.8.. Ori sunt eu praf ori chiar asa e bine, mie la atat imi da socoteala ca e sharp. Iar pe alt obiectiv am +3. Traiasca af-fine tune!
Baga si tu teste, testul cu linia e cel mai bun. Si vezi la cat se hotaraste sa fie atat de sharp pe cat ti-l doresti dumneata. Daca se incadreaza pe scala aparatului, lasa-l in plata domnului si bucura-te de el. Iar cu aia 200 de lei fa-ti de cap mai bine, bea o bere rece. Iti recomand Corona.
Nu zau, nu are rost toata distractia cu "dati-mi alt obiectiv". Esti subiectiv. Pe de o parte ai si tu dreptatea ta, inteleg cum e sa vrei totul pus la punct perfect. Dar lasa-l asa, daca se rezolva din af fine tune e bine.
Omule eu sunt mai din topor si iti zic una de te apuca rasu. Presupune ca ti-l schimba oamenii. Si iti vine unu perfect. Iar peste o saptamana, cum ne-cum, pica in bot de se duce dracu perfectiunea. Orice e posibil.. Asa ca lasa-l in plata domnului, da-i din af fine tune si bucura-te de el.
CosminP
 
Mesaje: 138
Membru din: Mar Apr 16, 2013 1:08 am

Re: Patanie

Mesajde Merlin » Mar Apr 21, 2015 8:54 am

Cred ca in legile specificate in josul paginii. Am citit acum 2 ani legile cand am avut probleme cu un 70-200 VRII .. era o lege indicata pe una dintre paginile lor. Ce am retinut a fost faptul ca, in termen de 6 luni de la momentul cumpararii (indiferent ca e on-line sau fizic in magazin), poti semnala un defect de fabricatie si cere sa-ti fie inlocuit produsul fara drept de apel .. si mi se pare logic ca este timp destul pentru a semnala un defect de fabricatie, repet .. defect de fabricatie!

http://www.nikonisti.ro/pdf/Conditii%20generale%20service%20Nikon.pdf
Merlin
 
Mesaje: 1579
Membru din: Dum Ian 18, 2009 4:48 pm
Localitate: Galati

Următorul

Înapoi la Discutii libere

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 22 vizitatori