Acum este Dum Mai 05, 2024 2:43 am

Articole Nikonisti.ro

Experienta nefericita cu SKIN

Diverse despre Nikon

Experienta nefericita cu SKIN

Mesajde dex » Lun Noi 22, 2010 8:00 pm

Numele meu este Alexandru Badulescu si va scriu in urma unei experiente nefericite avute cu Skin, importator si distribuitor Nikon pe piata din Romania.

Sunt pasionat de mai multa vreme de fotografie iar standardele inalte la care au ajuns produsele Nikon m-au determinat sa achizitionez o trusa cu adevarat minunata: Nikon D700, Nikkor 14-24, Nikkkor 24-70, Nikkor 70-200 VR II si Nikkor Micro 60.
Din pacate, unul dintre obiectivele preferate, Nikkor 60mm AF-D f/2.8D a cazut, cu tot cu aparat, pe asfalt. D700 a scapat nevatamat (gratie constructiei solide) dar obiectivul s-a stricat. A cazut cu partea frontala pe asfalt, s-a spart filtrul UV si s-a deplasat elemental central al obiectivului, cel care culiseaza la efectuarea focusului. Sistemul optic pare OK, lentila frontala este intacta iar obiectivul reuseste totusi sa focuseze (gratie aceleiasi constructii solide).

Si astfel am ajuns la Skin, in ziua de luni 22 noiembrie, ora 11.30.

Inca de la intrare, am ramas neplacut surprins de cei 2 angajati de la”Receptie clienti”. Am salutat si mi s-a raspuns la salut fara ca macar vreunul dintre cei doi sa-si ridice privirea catre mine. Mentionez ca la intrarea mea in receptie nu mai era niciun alt client, deci scuzele de genul “n-am observant, eram ocupati etc” nu-si au rostul.

Trecand peste aceasta impolitete (cu un gust amar, gandindu-ma la cum ni s-a prezentat atitudinea Nikon Romania in cadrul lansarii D7000 la care am avut onoarea sa fiu invitat), am reusit totusi sa-i captez atentia unuia dintre angajati. S-a uitat la obiectivul respectiv si mi-a explicat cu repeziciune ca nu se poate repara in tara, ca trebuie trimis in Germania. Mi-a comunicat costul constatarii Skin (parca 75 lei) precum si faptul ca daca refuz reparatia din Germania voi fi nevoit sa platesc transportul dus-intors. Din pacate aceeasi atitudine non-client s-a manifestat pe toata perioada acestui asa-zis dialog. Vorbe scoase cu clestele si nicio urma de bunavointa. Pana la urma, la solicitarea mea, a venit un alt domn din spatele receptiei. Nu s-a recomandat (asa cum este firesc) si cu greu am reusit sa aflu ca ora de service in Germania este 100 euro. La fel de greu mi s-a estimat si timpul presupus pt reparatie, aprox. 2,5 ore, adica 250 euro, asta fara eventuale piese de schimb.

In conditiile in care obiectivul nou costa aprox 450 euro mi s-ar parea corect sa primesc o estimare aproximativa (chiar in linii foarte mari) a reparatiei. Nu sunt absurd, am inteles ca nu se poate repara in tara dar experienta celor de la Skin(daca aceasta exista) ar trebui sa le permita sa faca un deviz estimativ. Asta daca nu sunt doar un oficiu postal care preia produsele de la client, isi pun adaosul comercial aferent si il trimit mai departe in Germania, pe cheltuiala clientului. Nu vreau sa fiu inteles gresit, dar prin posta stiu si eu sa trimit, fara sa mai platesc commision la Skin.

In conditiile date mi se parea normal sa-l pot lasa o perioada in service la Skin, sa platesc constatarea si apoi, in cunostinta de cauza sa pot lua o decizie corecta. Nu ma pot angaja sa trimit obiectivul in Germania, sa platesc poate si 300 euro manopera si poate piese de 200 euro (500 euro cu totul) pt un obiectiv care este 450 euro nou.

De asemenea, la intrebarea daca se poate face o constatare/reparatie la Skin si cat ar costa, mi s-a prezentat un tabel colorat in care erau trecute tarife in functie de tipul obiectivului sau al aparatului. Catalogarea obiectivelor era ceva de genul standard si high end. Si atat. Am avut sentimenul ca sunt la piata si tariful se face dupa ochi frumosi. Sau ca iau flori la coltul strazii si conteaza din ce masina m-am dat jos.

Domnilor de la Skin, nu credeti ca e normal sa aveti catalogate tipurile de obiective si aparate, in asa fel incat sa nu lasati loc interpretarilor? Un tabel cu denumirea obiectivelor si incadrarea acestora in categoriile respective. In modul acesta fiecare client vede unde se incadreaza echipamentul din dotare si nu mai trebuie sa solicite informatia respectiva consultantilor dumneavoastra putin amabili, economisind timp si nervi.

Este pacat ca un brand atat de consacrat (dar si de iubit) cum este Nikon este lasat la indemana unor persone care nu au nicio orientare catre client. Dupa ani si ani de Nikon astazi am avut dorinta de a vinde tot si de a trece pe Canon.
D750, 16-35/4, 24-70/2.8, 60/2.8, 70-200/f.4, 50/1.8G.
dex
 
Mesaje: 113
Membru din: Dum Mai 17, 2009 11:10 pm

Re: Experienta nefericita cu SKIN Romania

Mesajde Radu_Grozescu » Lun Noi 22, 2010 8:22 pm

dex scrie:Dupa ani si ani de Nikon astazi am avut dorinta de a vinde tot si de a trece pe Canon.


Mai bine va luati un 105/2.8 VR si iesiti mult mai ieftin :-)
Cu stimă,

Radu Grozescu

Avatar utilizator
Radu_Grozescu
 
Mesaje: 3950
Membru din: Sâm Ian 17, 2009 7:24 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Experienta nefericita cu SKIN

Mesajde dex » Lun Noi 22, 2010 8:32 pm

Din pacate nu asta este solutia.
D750, 16-35/4, 24-70/2.8, 60/2.8, 70-200/f.4, 50/1.8G.
dex
 
Mesaje: 113
Membru din: Dum Mai 17, 2009 11:10 pm

Re: Experienta nefericita cu SKIN

Mesajde Radu_Grozescu » Lun Noi 22, 2010 8:40 pm

dex scrie:Din pacate nu asta este solutia.


Scuze, a fost o gluma.

Pe de alta parte, ati strivit un obiectiv de plastic (400g) intre asfalt si un aparat de in jur de 1kg (dar ma gandesc ca aveati si gripul pe el, asa ca avea cam 1,3kg). Daca sperati sa-l faceti ca nou cu bani rezonabili, mai bine va luati altul :-)

Daca era vorba de strivirea unei masini intre un stalp si un caminon, era dauna totala, cam asa e si aici comparand masele, doar ca in Ro nu avem Casco si la aparate.
Cu stimă,

Radu Grozescu

Avatar utilizator
Radu_Grozescu
 
Mesaje: 3950
Membru din: Sâm Ian 17, 2009 7:24 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Experienta nefericita cu SKIN

Mesajde dex » Lun Noi 22, 2010 8:55 pm

N-as sti cat de strivit a fost pt ca nu am reusit exact sa vad cum a cazut. Dar dupa forma, cred ca a cazut intai pe obiectiv.
Si cu toate astea, obiectivul a trecut relativ rezonabil peste eveniment, proba ca inca mai focuseaza.
Asta e, s-a intamplat, acum n-am ce face.

Ce m-a deranjat insa este atitudinea celor de la Skin care, asa cum am scris mai sus, nu au aratat nicio urma de profesionalism, comportandu-se ca niste postasi. Pacat, nu se face asa ceva si nu asta se asteapta de la o reprezentanta.
D750, 16-35/4, 24-70/2.8, 60/2.8, 70-200/f.4, 50/1.8G.
dex
 
Mesaje: 113
Membru din: Dum Mai 17, 2009 11:10 pm

Re: Experienta nefericita cu SKIN

Mesajde nik » Lun Noi 22, 2010 11:52 pm

Neplacuta experienta cu accidentul, totusi se putea mult mai rau... Regretabil si ca nu ati fost intampinat dupa asteptari la Skin. Cand am fost eu pe acolo cu necazuri nu am observat vreo problema de comportament a angajatilor. Poate ca i-ati prins cu "bad mood"...

Oricum, ma surprinde ca tot pe forum altcineva era scandalizat ca nu i s-a facut constatare pe loc si ca a trebuit sa mai faca un drum special... Dumneavoastra vi s-a facut constatare pe loc si iar n-a fost bine. Cum oare sa ne impace Skin pe toti? :)

Legat de impartirea pe "standard" si "high end" nu aveti de ce sa fiti suparat pe Nikon. Obiectivele cu cerculet auriu la varf, asa cum au toate zoomurile dvs. se incadreaza la clasa profesionala sau high end... Toate celelalte sunt din clasa consumer sau standard. Pentru Skin / Nikon este o impartire extrem de simpla. Si tine de bucataria interioara. E mult mai simplu decat un tabel cu "n" pozitii in care sa treaca toata gama de obiective.

Acum inteleg ca sunteti suparat de necazul cu obiectivul, dar sa va suparati pe brandul Nikon si sa va ganditi la Canon din cauza nepolitetii unor angajati mi se pare exagerat. Credeti ca service-ul Canon din Romania exceleaza la politete? Din cate am aflat eu de la canonisti, problemele de service in RO sunt mare bai pentru ei... Si chiar asa, daca as fi divortat de fiecare data de cate ori femeia cu care impart viata s-a sculat cu fata la perna, l-as depasi pe Inteleptul Solomon la numarul nevestelor si ibovnicelor oficiale. :lol:
nik
 
Mesaje: 599
Membru din: Joi Iun 24, 2010 1:35 pm

Re: Experienta nefericita cu SKIN

Mesajde Dan Pop » Mar Noi 23, 2010 12:33 am

nik scrie:Legat de impartirea pe "standard" si "high end" nu aveti de ce sa fiti suparat pe Nikon. Obiectivele cu cerculet auriu la varf, asa cum au toate zoomurile dvs. se incadreaza la clasa profesionala sau high end... Toate celelalte sunt din clasa consumer sau standard. Pentru Skin / Nikon este o impartire extrem de simpla. Si tine de bucataria interioara. E mult mai simplu decat un tabel cu "n" pozitii in care sa treaca toata gama de obiective.

De fapt, criteriul este usor diferit de cel descris mai sus, conform caruia obiectivul in discutie ar fi trebuit sa intre la standard, neavind nici cerculet, nici corp de metal. Obiectivele pe care tehnicienii Skin sint calificati sa le repare intra la "standard", celelalte sint trimise la service in Germania si devin "high end". Presupun ca 60/2.8G nu se vinde in numere suficient de mari pentru a justifica costurile specializarii tehnicienilor Skin in depanarea lui, de unde si actuala situatie.

L.E. A existat aici si un paragraf in care ii propuneam lui dex o solutie alternativa la service-ul autorizat Nikon. A fost, insa, prompt cenzurat de admin. Daca exista interesati, imi pot lasa o adresa de email pe PM (nu mai vreau sa ma folosesc de o resursa pusa la dispozitie de Skin pentru a comunica informatia respectiva).
Ultima oară modificat de Dan Pop pe Mar Noi 23, 2010 10:38 am, modificat 1 dată în total.
Cu stima,
Dan Pop
Dan Pop
 
Mesaje: 4615
Membru din: Mie Feb 04, 2009 10:33 am
Localitate: Bucuresti

Re: Experienta nefericita cu SKIN

Mesajde bogdan_dumitru » Mar Noi 23, 2010 10:24 am

Inseamna ca tehnicienii Skin sunt slab instruiti si nu au nici tehnologia necesara efectuarii altor reparatii decat a celor simple.
La ce imagine se (ras)chinuie Skin sa isi promoveze, socul pe care il resimti cand ai o problema de service este considerabil.

Un gest de usoara iresponsabilitate sa nu asiguri service pentru toate echipamentele pe care le comercializezi, gest care se gaseste undeva la limita legii.

E penibil sa dublezi costul unei reparatii propunandu-le clientilor sa isi plateasca transportul in Germania.
Avatar utilizator
bogdan_dumitru
 
Mesaje: 968
Membru din: Dum Mai 17, 2009 7:32 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Experienta nefericita cu SKIN

Mesajde Gheorghita Epureanu » Mar Noi 23, 2010 10:35 am

ce penibil e sa fii unic importator si distribuitor de produse Nikon dar sa nu fii in stare sa asiguri service la toate produsele. numai in romania se poate (este permis) intampla asa ceva.
Gheorghita Epureanu
 
Mesaje: 321
Membru din: Mar Iul 06, 2010 8:50 am
Localitate: Matca

Re: Experienta nefericita cu SKIN

Mesajde dex » Mar Noi 23, 2010 10:59 am

nik scrie:Oricum, ma surprinde ca tot pe forum altcineva era scandalizat ca nu i s-a facut constatare pe loc si ca a trebuit sa mai faca un drum special... Dumneavoastra vi s-a facut constatare pe loc si iar n-a fost bine. Cum oare sa ne impace Skin pe toti? :)

Legat de impartirea pe "standard" si "high end" nu aveti de ce sa fiti suparat pe Nikon. Obiectivele cu cerculet auriu la varf, asa cum au toate zoomurile dvs. se incadreaza la clasa profesionala sau high end... Toate celelalte sunt din clasa consumer sau standard. Pentru Skin / Nikon este o impartire extrem de simpla. Si tine de bucataria interioara. E mult mai simplu decat un tabel cu "n" pozitii in care sa treaca toata gama de obiective.


In primul rand doresc sa va multumesc pentru parerile transmise.
Se cuvin insa cateva precizari:

1. Atitudinea angajatilor lasa de dorit iar scuzele ca i-as fi prins intr-o zi nu tocmai placuta nu-si au rostul. Toti poate mai avem probleme dar e bine sa le lasam acasa, nu e nimeni dator sa suporte "toanele" noastre, mai ales daca lucram intr-un loc public.

2. NU MI S-A FACUT NICIO CONSTATARE. Asta este esential in toata discutia. Angajatii Skin s-au uitat la obiectiv pret de cateva secunde dupa care mi-au transmis lapidar: trebuie trimis in Germania.
Daca Skin ar fi cu adevarat o reprezentanta ar fi trebuit sa opreasca obiectivul in service pentru constatare, apoi sa-mi transmita un deviz estimativ, sa stiu la ce sa ma astept. E simplu.
Nu mi se pare greu sa estimeze, chiar si in linii mari, un cost al reparatiei. Pretul pe componente trebuie sa fie clar, ce trebuie inlocuit se poate estima, ba chiar pe mail se poate cere ajutorul colegilor din Germania. Sunt cateva componente esentiale la un obiectiv: carcasa, motor, bloc optic, montura, circuite etc. Nu-i asa greu sa vezi ce-i stricat la ele mai ales ca obiectivul inca focuseaza acolo unde trebuie iar motorul isi face treaba.

3. Cata vreme linia Nikon cuprinde cateva zeci de obiective si aparate, nu-i chiar asa greu sa le clasifici in high si standard. Iar 60-ul macro nu are acel inel auriu si totusi a fost clasificat la high end. Dar poate asa-i la romani, se mai lasa loc de interpretare. Nu cred ca in Germania stau sa bajbaie care obiectiv e high si care nu.
Ultima oară modificat de dex pe Mar Noi 23, 2010 12:36 pm, modificat 1 dată în total.
D750, 16-35/4, 24-70/2.8, 60/2.8, 70-200/f.4, 50/1.8G.
dex
 
Mesaje: 113
Membru din: Dum Mai 17, 2009 11:10 pm

Următorul

Înapoi la Discutii libere

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron