de dex » Lun Noi 22, 2010 8:00 pm
Numele meu este Alexandru Badulescu si va scriu in urma unei experiente nefericite avute cu Skin, importator si distribuitor Nikon pe piata din Romania.
Sunt pasionat de mai multa vreme de fotografie iar standardele inalte la care au ajuns produsele Nikon m-au determinat sa achizitionez o trusa cu adevarat minunata: Nikon D700, Nikkor 14-24, Nikkkor 24-70, Nikkor 70-200 VR II si Nikkor Micro 60.
Din pacate, unul dintre obiectivele preferate, Nikkor 60mm AF-D f/2.8D a cazut, cu tot cu aparat, pe asfalt. D700 a scapat nevatamat (gratie constructiei solide) dar obiectivul s-a stricat. A cazut cu partea frontala pe asfalt, s-a spart filtrul UV si s-a deplasat elemental central al obiectivului, cel care culiseaza la efectuarea focusului. Sistemul optic pare OK, lentila frontala este intacta iar obiectivul reuseste totusi sa focuseze (gratie aceleiasi constructii solide).
Si astfel am ajuns la Skin, in ziua de luni 22 noiembrie, ora 11.30.
Inca de la intrare, am ramas neplacut surprins de cei 2 angajati de la”Receptie clienti”. Am salutat si mi s-a raspuns la salut fara ca macar vreunul dintre cei doi sa-si ridice privirea catre mine. Mentionez ca la intrarea mea in receptie nu mai era niciun alt client, deci scuzele de genul “n-am observant, eram ocupati etc” nu-si au rostul.
Trecand peste aceasta impolitete (cu un gust amar, gandindu-ma la cum ni s-a prezentat atitudinea Nikon Romania in cadrul lansarii D7000 la care am avut onoarea sa fiu invitat), am reusit totusi sa-i captez atentia unuia dintre angajati. S-a uitat la obiectivul respectiv si mi-a explicat cu repeziciune ca nu se poate repara in tara, ca trebuie trimis in Germania. Mi-a comunicat costul constatarii Skin (parca 75 lei) precum si faptul ca daca refuz reparatia din Germania voi fi nevoit sa platesc transportul dus-intors. Din pacate aceeasi atitudine non-client s-a manifestat pe toata perioada acestui asa-zis dialog. Vorbe scoase cu clestele si nicio urma de bunavointa. Pana la urma, la solicitarea mea, a venit un alt domn din spatele receptiei. Nu s-a recomandat (asa cum este firesc) si cu greu am reusit sa aflu ca ora de service in Germania este 100 euro. La fel de greu mi s-a estimat si timpul presupus pt reparatie, aprox. 2,5 ore, adica 250 euro, asta fara eventuale piese de schimb.
In conditiile in care obiectivul nou costa aprox 450 euro mi s-ar parea corect sa primesc o estimare aproximativa (chiar in linii foarte mari) a reparatiei. Nu sunt absurd, am inteles ca nu se poate repara in tara dar experienta celor de la Skin(daca aceasta exista) ar trebui sa le permita sa faca un deviz estimativ. Asta daca nu sunt doar un oficiu postal care preia produsele de la client, isi pun adaosul comercial aferent si il trimit mai departe in Germania, pe cheltuiala clientului. Nu vreau sa fiu inteles gresit, dar prin posta stiu si eu sa trimit, fara sa mai platesc commision la Skin.
In conditiile date mi se parea normal sa-l pot lasa o perioada in service la Skin, sa platesc constatarea si apoi, in cunostinta de cauza sa pot lua o decizie corecta. Nu ma pot angaja sa trimit obiectivul in Germania, sa platesc poate si 300 euro manopera si poate piese de 200 euro (500 euro cu totul) pt un obiectiv care este 450 euro nou.
De asemenea, la intrebarea daca se poate face o constatare/reparatie la Skin si cat ar costa, mi s-a prezentat un tabel colorat in care erau trecute tarife in functie de tipul obiectivului sau al aparatului. Catalogarea obiectivelor era ceva de genul standard si high end. Si atat. Am avut sentimenul ca sunt la piata si tariful se face dupa ochi frumosi. Sau ca iau flori la coltul strazii si conteaza din ce masina m-am dat jos.
Domnilor de la Skin, nu credeti ca e normal sa aveti catalogate tipurile de obiective si aparate, in asa fel incat sa nu lasati loc interpretarilor? Un tabel cu denumirea obiectivelor si incadrarea acestora in categoriile respective. In modul acesta fiecare client vede unde se incadreaza echipamentul din dotare si nu mai trebuie sa solicite informatia respectiva consultantilor dumneavoastra putin amabili, economisind timp si nervi.
Este pacat ca un brand atat de consacrat (dar si de iubit) cum este Nikon este lasat la indemana unor persone care nu au nicio orientare catre client. Dupa ani si ani de Nikon astazi am avut dorinta de a vinde tot si de a trece pe Canon.
D750, 16-35/4, 24-70/2.8, 60/2.8, 70-200/f.4, 50/1.8G.