bogdan_dumitru scrie: Pierderea de lumina se compenseaza cu performantele in lumina slaba ale senzorilor actuali.
Intr-adevar, nu e o problema: la aparatele actuale (Sony SLT) 70% din lumina data de obiectiv merge la senzor (deci o pierdere de doar 1/3 treapta de expunere -1/3 EV, care poate fi usor compensata prin cresterea tot cu 1/3 a valorii diafragmei, sau a timpului de expunere, sau a sensibilitatii ISO...) iar restul de 30% este reflectata spre senzorii de AF.
La aparatele SLR cu oglinda fixa (pellicle sau pellix) era mai complicat: doar 40% din lumina ajungea (prin traversarea oglinzii) la pelicula foto, iar 60% era reflectata ca sa ajunga la vizorul optic (geam mat, pentaprisma, samd...) Nu stiu cum se vedea imaginea in vizorul acelor aparate, dar banui ca era destul de intunecata... Scaderea luminozitatii la expunere se putea combate prin folosirea unor filme mai sensibile, si a unor obiective mai luminoase (erau la mare moda si pe atunci cele cu f/1.2 f/1.4 etc)
(scuze de O.T. asa de lung.)