de moaartea » Mie Sep 09, 2015 1:05 am
nu stiu daca o sa primesti un raspuns concludent.... pt ca fiecare e diferit si ce merge la cineva nu o sa mearga la tine..
1. marketing si publicitate depinde de la fotograf la fotograf...daca unii se multumesc din recomandari altii cauta activ pe urmatorii clienti , etc etc...sunt atatea strategii si chestii de facut incat nici nu sti de unde sa incepi cand esti la inceputy...oricum ce merge la cineva nu inseamna ca va merge si la tine.
2.probabil majoritatea vor spune ca vin din recomandari. DAR nu e suficient. exista o chestie numita "brand awareness" care cu cat e mai mare cu ata o sa ai mai multi potentiali clienti. erau anumite studii care s-au facut si in care lumea daca nu aude de brandul tau (care poate fi numele tau tot brand este) de macar vreo 10-15 ori din locuri diferite nici nu iti da importanta, dupa ce aude de atea ori dupa asta zice"hai sa vad si eu ce e cu asta ca am auzit de el" si intra pe site, si daca nu le place in 10-15 secunde a iesit si nu mai vrea sa aiba de-a face cu tine si ti-ai pierdut un potential client dupa ce ai muncit atat ca sa te faci cunoscut.
3. fiecare are alt buget si alte strategii, poate unii dintre fotografi prefera sa aiba si un spatiu al lor, studio foto unde se intalnesc si cu clientii, si asta implica niste costuri mari, altii se intalnesc la o cafenea si nu se promoveaza deloc, tine de brandul tau, si de strategia de marketing, care desii o poti copia tu exact de la un alt fotograf care are succes in aria geografica in care esti si tu, la tine nu o sa functioneze pt ca tu esti diferit fata de acea persoana.
in general trebuie sa iti gasesti tu raspunsurile la aceste probleme si sa sti ca ce era valabil acum 1 an sau chiar acum 6 luni poate sa nu mai fie eficient acum.