Dan Pop scrie:parpa_tupac scrie:Cate FPS "vede" ochiul uman?
Chestia e mai complicata, fiind vorba de combinatia ochi plus creier. In principiu, persistenta pe retina ar fi cam de 0.1 secunde, deci, la limita, s-ar putea proiecta imagini cu 10 fps. Cele mai simple sisteme de film pentru amatori cred ca merg la 16 fps, iar cinematografia la 24 fps. Pe de alta parte, daca privesti un CRT de aproape, ai nevoie de vreo 70 fps ca sa nu percepi licarirea...
Presupun ca te refereai la rata de refresh. Intr-adevar la 60 Hz, vezi acea licarire, dar de la 70-75 Hz in sus, nu mai e nicio problema. De ce crezi ca filmele 3D au nevoie de peste 100 Hz, daca nu chiar 120 Hz pentru a putea fi vazute fara acel "lag" - in sensul de licarire (nu e mereu vorba de fps).
Din cate stiu, ochiul uman poate vedea peste 200 FPS. Mai multe detalii aici.
The USAF, in testing their pilots for visual response time, used a simple test to see if the pilots could distinguish small changes in light. In their experiment a picture of an aircraft was flashed on a screen in a dark room at 1/220th of a second. Pilots were consistently able to "see" the afterimage as well as identify the aircraft. This simple and specific situation not only proves the ability to percieve 1 image within 1/220 of a second, but the ability to interpret higher FPS.