ovidiuveres scrie:Ei da! Planespotting-ul. Fotografia de aviatie.
In afara de faptul ca trebuie cunoscut in detaliu traficul pe aeroportul in vecinatatea caruia se fotografiaza, trebuie ales foarte bine si punctul de statie, in functie de anotimp pozitia soarelui variind foarte mult.
Avand sursa de lumina, soarele, in spate, planespotting-ul e o placere. Avand insa soarele intr-o parte sau chiar in fata este o provocare, mai ales in conditiile unui aeroport nu foarte aglomerat, cum e cel din Cluj-Napoca, unde sansele de a rata un cadru sunt foarte mari, pentru a repeta fiind nevoie de prezenta in alta zi la locul faptei.
Am ales un cadru din august 2014, avand soarele de asfintit inca suficient de sus pentru a putea prinde multe detalii pe aeronava. Punctul de statie nu e intamplator, am vrut sa redau in fundal dealul Feleacului pentru un contrast la inaltime
Modul de lucru a fost Aperture priority mode, focus continuu pentru a putea urmari cu usurinta aeronava ridicandu-se cu viteza de pe pista.
Camera - good old Nikon D90
Obiectiv - superbul 70-200mm F/2.8 VRII
Focal Length - 200mm (deci pe crop 300mm)
Shutter Speed - 1/640sec
Aperture - f/8 - recomandata pentru planespotting
ISO speed rating - 200
Foto si Text: Ovidiu T. Veres https://www.facebook.com/ovidiutveres
StudioV Cluj-Napoca http://www.studiov.ro
https://www.facebook.com/studiov.ro
Salut si bine ai venit pe forum! Pontul tau va fi publicat maine. Mai ai si alte fotografii cu avioane?