Acum este Joi Mar 28, 2024 10:57 pm

Articole Nikonisti.ro

Incep sa fiu nemultumit de NIKON J1 :(

Noua categorie de aparate foto A-CIL (Advanced Camera Interchangeble Lens)

Incep sa fiu nemultumit de NIKON J1 :(

Mesajde dorinpetrut » Mar Dec 31, 2013 12:42 pm

Concret... Am luat acest aparat pentru a ma însoți la turele pe care le fac vara la ieșirile pe munte. Până atunci l-am folosit și în situații mai domestice...

Sunt profesor, pe final de semestru am ieșit cu clasa la care sunt diriginte la patinoar și altele. Nu am pretenții de profesional, dar doresc totuși poze clare, pe care să le privesc cu plăcere. În condiții de soare (cer perfect senin, la prânz) cu gheața albă pe patinoar, am avut destul de multe poze neclare... De exemplu din 3 poze grup nici una nu e clară ( am folosit setările automate ale aparatului), una... cât de cât e și aceea destul de rău mișcată, am păstrat-o pentru a avea totuși o poză pe patinoar cu tot grupul.

Cu ocazia Crăciunului, am pozat copii în casă de la aproximativ 2-2,5 m, cu blitz și pozele au ieșit cu culori suprasaturate pe tentă roșiatică. ( am mai scos ceva cu picassa din culoare, dar nu prea sunt mulțumit).

Am observat că în spații cu lumină mai slabă, pe automat mărește foarte mult ISO, și pozele au zgomot de imagine f. mare. Am trecut pe mod manual și am limitat ISO, în ideea că luminozitatea o mai pot modifica, eventual ulterior. Evident aparatul pentru a compensa a mărit timpul de expunere... rezultatul... poze mișcate... nu am găsit de unde pot modifica timpul de expunere nici în mod manual.

Recunosc că sunt începător în folosirea unui aparat foto cu setări manuale, și că până acum, în 95% din cazuri am folosit doar setările automate ale unui compact. Cum toți prienii îmi spuneau ca mirroles face poze mai clare, mi-am spus să încerc, acum cam regret decizia luată și că m-am grăbit sa iau acest NIKON J1.