Acum este Sâm Apr 27, 2024 1:13 am

Articole Nikonisti.ro

D3100

Sfaturi de achizitie si discutii despre toate modelele FX si DX de la Nikon

D3100

Mesajde otravele » Joi Noi 18, 2010 2:09 am

Sunt incepator sau mai bine zis nestiutor in ale fotografiei. Vreau sa achizitionez un D3100 kit 18-55 si vreau sa stiu ce card de memorie si ce filtre sa mai iau.
Multumesc anticipat tuturor celor care vor da raspunsuri pertinente.
otravele
 
Mesaje: 40
Membru din: Joi Noi 18, 2010 1:29 am

Re: D3100

Mesajde RRS » Joi Noi 18, 2010 7:21 am

Daca vei rage in format nef/raw, adica necopmprimat - pentru a-ti pune creatia in valoare la editarea imaginilor pe PC cu softuri dedicate, 1 card de 16 Gb, sau 2 de 8Gb. Tot asta as recomanda si daca vei "trage" jpg, pentu ca vei avea spatiu si/sau o rezerva. Ai un tabel in manual care iti indica cate cadre in functie de format si de capacitatea cardului poti salva.
Eu folosesc la ambele aparate (2x8Gb, respectiv card CF 2x16Gb), si recomand marca Lexar. Trag exclusiv nef. Cand sunt la al doilea card, si nu mai am spatiu, voi trage ultimele cadre jpg :) Asta pana cand voi mai lua 1-2 carduri, am asta in plan.

Cardurile sa fie SDHC minim clasa 4 de viteza.

Pe fotostart.ro am gasit cele mai bune preturi la carduri, dar mai cauta.
link magazin online - 2 bucati ar fi suficiente pentru inceput. Cu viteza mai mare are rost pentru filmari.

Iti va trebui neaparat si un cititor da carduri, se gasesc la tot pasul, sa verifici daca citeste si SDHC si CF ;)

Ca si filtre, sa fie pe diametrul obiectivului tau, 52mm. Un filtru ieftin nu este recomandabil; cauta un filtru pentru prtectie sau UV. Eu folosesc Hoya si Kenko. Daca doresti efecte speciale, exista o multitudine...

PS - ti-as recomanda sa iei body + alt obiectiv, de ex. 18-105, pana cand vei simti nevoia de alte focale :)
Vrei sa il folosesti penru hobby, vacante, sau?
https://raresion.com/ro/
ma gasiti via email. multumesc
Avatar utilizator
RRS
 
Mesaje: 788