de cosminprund » Mie Apr 15, 2009 12:09 pm
Eu zic sa ai mai multa incredere in logica de vinzari a magazinelor, sigur fac bine ce fac ca multi au ani buni de experienta in spate. Scopul lor e sa faca bani (si nu e nimic rau in asta), si au suficienta experienta sa faca asta bine.
Spre exemplu eu n-am nevoie de produsul ala de $8. Daca nu le iese rentabil sa importe asa ceva decit daca aduc de la 1000 de bucati in sus, nu o vor face, ca nu vor vinde 1000 de bucati repede. Vreau sa zic ca eficienta stocului nu are neaparat legatura cu valoarea produsului.
Comparatia cu magazinele americane este profund nefericita, pentru ca aia au o cu totul alta piata de desfacere. Acolo un magazin on-line poate vinde, cu transport prin UPS, pe tot continentul nord-american in aceeasi moneda, la costuri de transport modice, cu livrare a doua zi. Normal ca un magazin mare (gen B&H) poate avea stocuri uriase, proabil au si rulaje uriase. Compara asta cu situatia noastra: Noi suntem 22 milioane toti. B&H are sediul in New York - zona metropolitana New York are 18 milioane populatia... Populatia SUA este estimata la 306 milioane, la care adaugi Canada cu inca un mstuntis de 33 milioane. Aia da piata de desfacere!