Acum este Joi Mar 28, 2024 4:09 pm

Articole Nikonisti.ro

Sfaturi legate de primul DSLR / primele obiective

Sfaturi de achizitie si discutii despre toate modelele FX si DX de la Nikon

Sfaturi legate de primul DSLR / primele obiective

Mesajde sam10 » Joi Mar 24, 2016 9:34 pm

Salutare,

Topicul e dedicat incepatorilor care vor un DSLR si nu stiu incotro sa apuce. Eu sunt fotograf amator, am peste 30 de ani, am avut mai multe aparate, imi place sa fotografiez, lucrez ca grafician (deci cochetez oarecum cu domeniul) dar nu am facut niciodata fotografie 'pe bune'. In ianuarie 2016 am achizitionat un DSLR de generatie mai noua si recunosc ca desi m-am documentat inainte, eram intr-o ceata totala.

Asadar am sa va impartasesc din experientele mele, poate va ajuta sa nu faceti aceleasi greseli, sau cel putin sa fiti constienti de ele.

1. Am cumparat un kit Nikon D5300 + 18-55 VR II, NOU. Asta a fost bugetul alocat, n-am vrut sa ma intind mai mult. S-a dovedit a fi o alegere gresita pentru ca obiectivul e mult spus mediocru (la fel cum ar fi fost si 55-200, care e iarasi de evitat). 18-55 l-am vandut in prima luna (deci puteam sa cumpar doar body-ul la pret mai mic). Legat de aparat, imi pare rau ca nu am luat un D7100 sau chiar D7200, dar nu e o alegere gresita pentru un incepator. Numele complet al obiectivului din kit este: Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G VR II AF-S DX

2. Am vrut ca body-ul sa fie NOU, insa ulterior am vazut ca la aproximativ acelasi pret puteam gasi ceva second superior (D7100) in stare buna/foarte buna, putine cadre, unele chiar cu garantie. Evident ca mi-a parut un pic rau ca m-am grabit.

3. La 1-2 luni dupa ce am luat kit-ul D5300 (la reducere), preturile din magazine au scazut la acelasi aparat cu aproximativ 500 ron. Asta nu aveam de unde sa stiu, aici e loterie daca nu lucrezi in bransa.

CONCLUZIA 1: Documentati-va, studiati piata si hotarati-va ce vreti inainte sa scoateti banul!