DannyMC scrie:Dan Pop scrie:Ai ajuns la concluzia asta in urma unor experimentari sau prin pura meditatie?
De chestii precum CRC sau curbarea planului de focalizare la distante mici ai auzit vreodata?
Cred ca iarasi facem teoria chibritului ars! Nici nu sustineam ca un obiectiv non-macro pus pe inele poate egala macar calitatea imaginii a unui obiectiv dedicat ci doar ca este o solutie mult mai buna decat lentilele de close-up sau cropul la post procesare.
In baza propriei mele experiente cu tuburi de extensie, im permit sa nu fiu de acord. Imaginea devine catastrofala pe masura ce te indepartezi de centru, la fel ca in cazul lentilelor de close-up ordinare (inca n-am avut ocazia sa testez lentilele Raynox DCR), in cazul obiectivelor care nu au fost construite pentru focalizare la distante mici. Finalmente, sau te multumesti cu o imagine care arata ca si cind ar fi fost facuta printr-o lupa, sau faci crop pe partea centrala a imaginii.
Inversarea unui obiectiv non-G din dotare da rezultate cel putin la fel de bune, la un pret mult mai accesibil. Dar, in majoritatea covirsitoare a cazurilor care intervin in practica fotografului amator, tehnica cropului este si cea mai ieftina si cu rezultatele cele mai bune.
DannyMC scrie:Am auzit de curbarile planului de focalizare si de sistemul de corectie al acestora dar chestia interesanta e ca in practica problemele acelea nu sunt nici pe departe atat de grave asa cum par in teorie.
Eu m-am lovit de ele intii in practica, dupa care am recurs la teorie.
DannyMC scrie:Deci da,concluzia am tras-o in urma fotografiilor pe care le-am facut folosind inelele de close-up si in nici una din ele nu sunt vizibile problemele respective.
Asta este cel putin "interesant"...
DannyMC scrie:De fapt o problema mult mai sacaitoare mi se pare dificultatea focalizarii manuale datorita cursei mai scurte a inelului de focalizare fata de unul al unui obiectiv macro cat si a unei oarecare lipse de feed-back din partea acestui inel.
Daca subiectul nu este extraplat (caz in care se poate focaliza automat pe el si cu tuburi de extensie care transmit semnalele electrice si surubul de focalizare), partea cea mai frustranta a exercitiului este sa decizi ce vei prinde in cimpul de profunzime din subiect si ce vei lasa pe dinafara, exact la fel ca in cazul obiectivelor macro.