Maniac scrie:Marketingul firmelor foto+ multele articole si materiale contradictorii pe net si calitatea indoielnica a forumurilor fac ca orice incepator sa fie foarte confuz.
Starea de confuzie este fireasca la orice incepator, in orice domeniu. Important este cit dureaza. In ziua de azi, cu excelente tutoriale pe web, accesibile oricui poate citi in limba engleza si cu aparate digitale cu care experimentele nu costa nimic, iar rezultatele lor sint disponibile pe loc, este mai usor ca niciodata sa iesi din aceasta confuzie. Cu conditia sa faci un minim efort si sa nu pretinzi altora sa-ti serveasca totul, mura-n gura.
Pe vremea cind am facut primii pasi in fotografie, lucrurile nu erau nici pe departe la fel de simple. Copia pozitiva era cam stearsa, oare unde gresisem: la expunerea negativului, la developarea negativului, la expunerea pozitivului, la developarea pozitivului? Imaginea era cam neclara: o fi fost miscata, am gresit focalizarea la aparat, am gresit focalizarea la marire, atit poate obiectivul aparatului foto, atit poate obiectivul aparatului de marit? Noroc ca lucram alb/negru, pentru ca, daca mai adaugam si problemele de balans de alb in ecuatie, aveam toate sansele sa ne luam cimpii
Cu rabdare si perseverenta am ajuns sa intelegem cum putem izola cauzele esecului tehnic al unei imagini, cum putem drege ce se mai poate drege la expunerea si developarea pozitivului, care sint seturile de chimicale cu care obtinem rezultatele cele mai bune (developarea unui film care continea imagini facute cu si fara flash nu se putea face cu orice revelator, mai ales in conditiile in care lucrai blind, cu filmul intr-o doza de developare).
Desi sint peste 25 ani de cind nu l-am mai folosit, tin minte si acum numele revelatorului de film favorit: A49, zis si Atomal. La hirtie foloseam R09, aka Rodinal. Un aparat de marit conceput pentru pionierii sovietici, la care montam obiectivul aparatului de fotografiat, un Zorki 4. Filme RDG-iste ORWO si hirtie indigena ARFO (Arta Fotografica).