Daca incarcatorul isi face treaba (adica incarca corect acumulatorul, iar indicatorul de incarcare clipoceste intermitent cam la 1 sec.) nu trebuie sa-ti faci probleme.
Daca insa incarcatorul este un no-name/fake, sfatul meu este sa-ti cumperi unul original pentru ca iti va compromite in foarte scurt timp acumulatorul.
Tensiunea de 8,4V se obtine intre borna + (care este una singura sau ar trebui sa fie) si borna - (aceasta e o combinatie de 2-3 borne care trebuie strapate si conectate cu borna minus a multimetrului). Nu cunosc combinatiile pentru MH24, dar pentru vechile MH18a, borna minus are 2 contacte ce trebuiesc strapate si multimetrul va arata corect ~ 8,4Vcc, iar ledul va clipoci ca la o incarcare normala.
Noile baterii si incarcatoare au 5 pini de incarcare (pentru a incerca descurajarea falsificarii); foarte probabil ca borna + (plus) sa fie formata din 2 contacte, iar borna - (minus) sa fie formata din restul de 3 contacte ... sau viceversa ( 3 pe plus si 2 pe minus?). Daca ai rabdare si timp la dispozitie poti identifica contactele de plus si de minus, apoi sa le strapezi corespunzator si sa masori tensiunea de incarcare (eventual si curentul de incarcare in sarcina). Daca nu strapezi toate contactele corespunzatoare fiecarei borne ( + sau -) vei obtine niste tensiuni eronate.
[Daca deschizi incarcatorul vei putea gasi extrem de usor punctele de masurare corecta, dar vei pierde garantia!]
Exista insa riscul ca in timpul identificarii bornelor de plus/minus sa arzi circuitul de protectie la incarcare (cel care opreste incarcarea si livreaza un curent minim daca acumulatorul este uitat in incarcator) prin scurtcircuit, asa incat eu te sfatuiesc sa lasi incarcatorul sa-si faca treaba pentru care a fost construit, daca si-o face corect.
[Motivul pentru care Nikon a fost obligat sa schimbe acumulatorii este relativ simplu: vechile acumulatoare si incarcatoare aveau contacte expuse (nu ingropate ca cele noi) si exista posibilitatea ca accidental acestea sa fie strapate in timp ce erau in priza (iti cadea creionul metalic pe incarcator, acesta nu avea acumulator la incarcat, se producea scurt, se ardea siguranta prizei si incarcatorul; acumulatorul nu patea nimic). Acum (si in viitor) totul este protejat de incastrarea de plastic in care sunt incluse contactele incarcatorului si acumulatorului. Nu imi pot inchipui ce mare incediu ar fi putut provoca un curent de 1A si o tensiune de 9V - putere 9W ca o lampa de veghe (sic) - dar protectia la apa in mod sigur nu a fost luata in calcul
]