sam10 scrie:...
Nu stiu cat ai avut tu de-a face cu service-urile, dar eu stiu ca un service ofera solutii (plural) si clientul o alege pe cea care i se potriveste. Daca tie ti se pare normal ca service-ul sa IMPUNA o solutie UNICA, in conditiile in care mai e si singurul de pe piata (cel putin prin prisma procurarii de piese de schimb), atunci e ok. Mie nu mi se pare normal!
Service-ul ti-a propus 2 solutii: reparatie si refuz; 2 inseamna plural ca e mai mult ca 1
Service-ul ti-a propus sa schimbe barrel-ul care era deformat, unica solutie de rezolvare corecta a problemei; degeaba iti schimba VR-ul intr-un barrel deformat pentru ca obiectivul tot nu va functiona corect. Faptul ca tie ti se pare ca ar functiona corect (fara VR activat) e numai o parere a ta, ochiometrica, fara a avea o baza logica si tehnica solida: daca axul optic al obiectivului este decalibrat/deviat de barrelul deformat prin lovire, obiectivul nu mai poate fi recalibrat dupa reparatie si deci nu va putea fi livrat in parametrii; obiectivul tau are forma unei banane ... desigur exagerand ca sa-ti faci o impresie cat mai buna.
Cat despre "raspunderea" ta: tu poti cere sa schimbi chiar formula optica a obiectivului pe "raspunderea ta", dar service-ul nu va face acest lucru in veci. Service-ul isi asuma raspunderea (iti da garantie la reparatie 6 luni) pentru ce fac/repara ei, nu pe visele tale.
Incearca sa schimbi rolurile si sa gindesti logic; cum ai raspunde tu daca ai fi de partea cealalta a tejghelei cu tricou negru daca ar veni un client care doreste sa schimbe, pe raspunderea lui, al 2-lea element din grupul 4 al unui obiectiv? (situatie similara cu schimbarea ta de VR only)
Am avut si eu de-a face cu service-ul Nikon si am fost multumit; orice obiectiv/aparat care sufera o interventie service nu va mai fi la fel de bun ca unul din fabrica si asta nu din cauza ca service-ul nu-si da toata silinta sa faca cea mai buna treaba posibila. In orice caz mie nu mi s-au parut obositi cei cu care am luat contact, desi se poate sa aiba si ei zile nefericite ...
sam10 scrie:Cat despre "poate pacalesti vre-un fraier", cred ca am dat detalii mai mult decat complete despre obiectiv. Nu stiu cum se poate "pacali" cineva cu un obiectiv ale carui probleme sunt descrise cu lux de amanunte.
Marele tau ghinion este ca Service-ul Nikon ti-a raspuns prompt la plingerea ta si a detaliat defectul: obiectiv lovit care necesita inlocuirea barrel-ului; acest lucru tu nu l-ai mentionat, ci l-ai atenuat prin "mici semne pe corp" ...
Un obiectiv care a suferit o reparatie majora devine o lamiie pe care numai un fraier o va cumpara; daca ne uitam si la pret 1550+2600=4150 ... exact valoarea unuia nou intr-o promotie oarecare.
Sigur ca e frustranta situatia, dar trebuie sa-ti asumi vina (care e numai a ta).