Salut Alina, ma bucur ca iti place.
Am sa incerc sa iti raspund, in modul meu, avand in vedere ca nu sunt un expert in cifre si specificatii tehnice.
Un obiectiv cu focala fixa, fata de un obiectiv cu zoom (daca nu ma insel asa se numeste), ofera o calitate mai buna a imaginii. Motivele sunt mai multe:
- unul ar fi ca la un obiectiv fix, fata de unul cu zoom, lipseste partea mecanica, motorasul, care pemit facerea acelui zoom, iar chestia asta permite constructia obiectivului folosind componente mai de calitate, mai solide, mai rigide, fapt ce ii oferia rezistenta in timp, adica nu se poate strica, ca nu are ce.
- obiectivele fixe sunt in zona "profesionista" ca si categorie si din cauza asta sticla care se foloseste e mult mai de calitate (avand in vedere ca la "profesionisti" pretul nu conteaza).
- la un obiectiv cu zoom, daca ai observat, odata ce modifici distanta focala, modificarea asta are un efect si asupra valorii maxime a diafragmei, lucru care in film conteaza, in ideea ca la fiecare cadru tre sa ai acces la acelas tip de diafragma ca la celelalte cadre din secventa respectiva, pt a avea continuitate in imagine, si totodata e de preferat sa ai acces la o diafragma cat mai deschisa tot timpul, lucru care obiectivele fixe il permit.
- iar cel mai "important" aspect ar fi urmatorul: valorile astea de obiective fixe, 35, 50, 85, etc exista cam de la inceputul fotografiei, filmului. Niste baieti au facut probabil mii de teste pana sa decida ca astea sunt valorile care se pot folosii in diferitele situatii (sunt mai mult decat sigur ca exista si o legatura cu raza vizuala a ochiului uman in diferinte contexte). Mai mult decat atat, de prea mult timp se folosesc obiectivele cu aceste valori, si implicit astazi, instinctiv, imaginile luate cu obiective fixe (binenteles si corect din punct de vedere compozitional, etc) le numim de calitate sau "profi". E un standard al industriei pana la urma, creat in multi ani, cu justificari atat tehnice cat si umano-fiziologice in ceea ce priveste vederea umana (aparatul foto sau de filmat, trebuie privit ca ochiul privitorului, dar controlat de "creator")
Daca ne permitem sa si glumim, pot sa iti spun ca un alt castig cu obiectivele fixe e ca sunt anti-lene. Tre sa faci pasi daca vrei sa te apropii.
Sper ca te-am lamurit, daca nu, mai pot incerca, detalia, reformula. Iar daca altcineva are completari sau corecturi, e voie sa se manifeste.