sunt incepator in ale fotografiei, asa ca e oarecum normal ce am patit. Dar voi povesti aici, poate vor mai fi si altii in situatia mea si nu vor lua aceeasi pacaleala.
Cum spuneam, proaspat posesor de D5300, am mai luat:
- un 18-55 VRII
- un 50-200 VR
Ambele inca in garantie... Apoi m-am gandit sa-mi completez arsenalul si cu un 50 1.8. Am gasit unu inca in garantie, pretul mi s-a parut OK, mi l-a trimis omul cu verificare la livrare. L-am studiat cu lupa, nu am vazut nici un semn. Am tras cateva cadre cu el, totul functiona, am scos banu' si-am platit.
Apoi am inceput sa testez, sa ma joc, sa invat. Cu toate 3. Mi s-a parut mie ca 50-ul parca nu e asa sharp, dar am crezut ca nu le stiu eu inca... Dar, pe masura ce imi clarificam notiunile de baza si trageam, nu se modifica nimic. Pur si simplu 18-55-ul focuseaza corect iar 50-ul e in balarii.
Am mai intrebat pe unu', pe altu' si toti mi-au zis ca e posibil sa necesite o calibrare. Asa ca am pus mana pe telefon si am sunat la F64. Le-am explicat situatia, le-am trimis pe email 2 poze facute in aceleasi conditii (cu trepiedul) cu 18-55 si cu 50 unde se vede din avion ca 50-ul e la baie, mi-au zis sa fac RMA si sa le trimit lor obiectivul
Toate bune si frumoase, numai ca azi am primit urmatorul mesaj:
Buna ziua, Ne pare rau sa aflam de situatia cu care va confruntati. Mentionam ca operatiunea de calibrare / curatare / schimb kit cauciucuri este o operatiune de mentenanta care nu este acoperita de garantie, lucru prevazut si in certificatul de garantie. Acest lucru implica faptul ca obiectivul poate fi calibrat / curatat / schimbat cauciucuri doar la service-ul autorizat Nikon. La costurile de service se adauga costurile de transport. Mai mult decat atat, durata acestei operatiuni este cuprinsa intre 15 si 60 zile.
...
In cazul in care primim refuzul dumneavoastra pentru reparatie, in functie de service-ul la care s-a trimis produsul, se va percepe o taxa de diagnosticare/retragere din service care este de minim 80 de lei in functie de complexitatea defectului constatat.
...
OK... norocul meu ca nu am apucat sa le trimit obiectivul. Cat poate sa coste? m-am gandit? Ei bine, dau telefon la Skin si primesc raspunsul: intre 300 si 400 de RON.
Am citit review-urile de pe F64 ale acestui obiectiv si m-am lamurit: e cam ca la loz in plic... daca ai noroc sa-l nimeresti OK din prima, atunci e un obiectiv bun. Daca il nimeresti decalibrat, apoi poti sa-l dai inapoi (daca te prinzi in timp util) sau sa-l vinzi la prosti ca mine.
Mi se pare de toata jena clauza din garantie precum ca:
Garantia nu acopera:
a) mentenanta periodica necesara (calibrare, curatare)...
Cum e posibil sa te eschivezi in halul asta? Mentenanta periodica my ass... Pai daca-mi ceri 3-400 de ron periodic, ce dracu' sa fac eu cu un asa obiectiv? In 2 ani sa dau pe "mentenanta periodica" tot atat cat am dat pe el?
Asta e, sunt constient ca traim in tara in care traim si din acest motiv "vina imi apartine". Dar nu ma pot impiedica sa nu afirm: F64 si Skin sunt de toata jena! Unu pentru ca le comercializeaza si altul pentru ca se sustrage de la a repara un defect care e posibil sa fie din fabrica.
Nici macar nu mi-au zis ca: dom'le, daca se constata ca e din vina dv. (datorita unei exploatari necorespunzatoare sau unei lovituri) veti plati operatiunea. Daca e din fabria, o facem gratis. Asa ar fi fost normal. Dar ei mi-au servit-o din prima: nu este acoperit de garantie. Pa!