de Cosmin Gheorghita » Joi Ian 07, 2010 9:13 am
Păi nu prea văd logica spuselor tale, nu te supăra.
Este arhicunoscut faptul că lucrurile albe obţin în umbră o componentă albăstruie (mai precis cyanotică, nu este albastru-albastru, adică opusul galbenului, ci cyan, opusul roşului, dar nu intru în teoria culorilor prea mult, deoarece vreau să exprim ceva inteligibil tuturor). Întotdeauna umbrele în zăpadă au o tentă cyanotică, este un fenomen normal. Cu cât supraexpunerea parţială care apare pe o porţiune a imaginii respective este mai mare, cu atât albul devine mai alb şi (atenţie) îşi pierde detaliile, ori o imagine ideală ar trebui să aibă detalii atât în alb, cât şi în negru. Deci dacă era "arsă", rochia respectivă era delicios de albă pentru tine iar restul imaginii era bineînţeles supraexpusă bine. În momentul în care prelucrezi imaginea per global, nu selecţii ale unor zone oarecare, trebuie să decizi (să faci anumite compromisuri) ce ţii, ce pierzi, etc. Trebuie să decizi care îţi este subiectul şi să-l editezi ca atare, restul imaginii fiind trasă după el, dar în acest caz, pentru o suprafaţă de 5% din imagine, alterezi restul de 95% (care este expus corect şi are o cromatică care face deliciul fotografiei respective) şi ţi se schimbă imaginea radical riscând astfel să faci dintr-o capodoperă, o imagine banală, chiar dacă o fi corectă matematic.
În fotografia criticată de tine, rochia fetei este cam singurul lucru care este în umbră, restul imaginii find expus corect. Este exclus să apară o supraexpunere parţială a singurului element care este mai puţin iluminat decât restul imaginii, atâta timp cât analizănd expunerea pe porţiuni ale imaginii vei constata că este corectă peste tot, mai puţin pe detaliul din umbră. Balansul de alb este bun. Pentru a obţine rochia albă-albă, Mircea avea cam 3 posibilităţi şi am să ţi le descriu:
1. Balans de culoare: să bage un pic de roşu şi un pic de galben dar se altera restul imaginii faţă de ce a vrut el să arate acolo.
2. Să mărească puţin expunerea, fie din fotografiere,fie din postprocesare, dar atunci restul imaginii ar fi fost supraexpusă şi pierdea alte detalii poate mai importante.
3. Să selecteze local rochia fetei şi să lucreze pe aceasta prin metodele 1 sau 2, dar aici este vorba de fotografie, nu despre DTP.
Fenomenul descris mai sus, cel cu dominanta cyanotică-albăstruie în subexpunerile parţiale chiar se întâmplă, este un renghi pe care lumina chiar ni-l joacă în realitate, fotografia aceea arată cel mai bine aşa. Este vorba de fotografie, nu de grafică pe calculator.
Cei care au expus pe film şi pot gândi şi în YMC nu numai în RGB îţi pot confirma ce am zis...
Ultima oară modificat de
Cosmin Gheorghita pe Joi Ian 07, 2010 9:21 am, modificat 1 dată în total.
Renault Laguna 1.9 Dci Grandtour rulz:)