Acum este Lun Mai 13, 2024 6:28 pm

Articole Nikonisti.ro

Piata gri si garantia produselor Nikon

Diverse despre Nikon

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde Radu_Grozescu » Vin Feb 19, 2010 9:24 pm

Cornholio scrie:Strict on-topic, mi se pare o mega nesimtire din partea NIKON


E simplu, opteaza pentru alta marca. Asta e puterea oricarui cumparator, sa voteze cu portofelul. Daca toti clientii Nikon ar fi nemultumiti si ar vota, nu ar mai exista Nikon.

Cornholio scrie:Singurele diferente de pret sunt datorate taxelor si impozitelor si nu prea privesc pe Nikon efectiv.


Pe Nikon efectiv, ii priveste mai putin.

Pe SKIN ii priveste cu siguranta :-) Ca ei sunt companie romaneasca, si astfel beneficiaza de posibilitatea de a-si desfasura activitatea in sistemul de taxe de aici. Ca noi toti de altfel.

Asa ca cel mai bine faci ce scrie pe certificatul de garantie, unde scrie ce ti-a promis Nikon la cumparare, si toata lumea e fericita. Daca vrei ca Nikon sa-ti promita service si garantie in Romania, e simplu :-)
Cu stimă,

Radu Grozescu

Avatar utilizator
Radu_Grozescu
 
Mesaje: 3950
Membru din: Sâm Ian 17, 2009 7:24 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde hawkeye » Mar Apr 13, 2010 10:11 am

Ce zic cei de la B&H:
"If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty service."

"A resident of the USA may wish to make the buying decision based on price since the cost of shipping to a US service center or to B&H should be about equal. A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center."

Oare sa minta cei de la B&H???? Imi pare rau pentru Skin dar se pare ca trebuie sa repare produsele care au garantie USA.
Sursa: "http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCenter/USGrey.jsp"
hawkeye
 
Mesaje: 13
Membru din: Lun Apr 12, 2010 7:55 pm

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde emil » Vin Apr 23, 2010 11:32 am

hawkeye scrie:Ce zic cei de la B&H:
"If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty service."

"A resident of the USA may wish to make the buying decision based on price since the cost of shipping to a US service center or to B&H should be about equal. A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center."

Oare sa minta cei de la B&H???? Imi pare rau pentru Skin dar se pare ca trebuie sa repare produsele care au garantie USA.
Sursa: "http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCenter/USGrey.jsp"



Prima propozitie se refera strict la produsele care au trecut la detalii ca au "USA Warranty", dar din cate am vazut, majoritatea produselor au "Imported" la detalii (care e definit ca "gray-market" de B&H), deci doar service-ul B&H se ocupa de reparatii in garantie. Dar oricum, o garantie pentru SUA nu avea nici o relevanta in Europa, asa cum nici garantia Europeana nu are nici o relevanta in SUA (sau oriunde altundeva decat in Europa).

Al doilea citat spune clar ca cineva din SUA va decide conform pretului pentru ca transportul la B&H sau la service autorizat Nikon e acelasi, dar cineva din afara SUA va trebui sa decida conform "pretului de trimitere la service-ul din New York" pentru ca doar ei se ocupa de service pentru produsele cumparate de la B&H.
There’s no teacher who can teach us anything new He can just help us to remember the things we always knew. ~ ENIGMA
Avatar utilizator
emil
 
Mesaje: 559
Membru din: Joi Mai 28, 2009 9:08 pm
Localitate: Timisoara

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde hawkeye » Sâm Apr 24, 2010 8:39 am

emil scrie:
Dar oricum, o garantie pentru SUA nu avea nici o relevanta in Europa, asa cum nici garantia Europeana nu are nici o relevanta in SUA (sau oriunde altundeva decat in Europa).


Eu zic ca cei de la B&H sunt destul de clari: "If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing."
Te rog sa nu mai interpretezi aiurea, cuvantul worldwide nu are relevanta in Europa???? in SUA?? sau mai exista posibilitatea sa le includa pe toate - oriunde in lume?
hawkeye
 
Mesaje: 13
Membru din: Lun Apr 12, 2010 7:55 pm

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde emil » Sâm Apr 24, 2010 11:30 am

Poate sunt eu mai tare de cap, dar eu asa am inteles :
- ceea ce scrie pe un site sau altul nu are nici un fel de "putere juridica", doar actele tiparite, semnate si parafate au aceasta "putere",
- garantiile sunt valabile doar daca SCRIE CLAR PE ELE ca sunt valabile pentru zona in care esti tu, deci o garantie "WorldWide" va fi valabila oriunde, dar o garantie "European" va avea valabilitate doar in Europa (la fel, "USA Warranty" va avea valabilitate doar in SUA).

Si chiar pe B&H scrie foate clar ca :
"A resident of the USA may wish to make the buying decision based on price since the cost of shipping to a US service center or to B&H should be about equal. A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center."
Traducerea libera este ca : "Un client din SUA va decide de unde sa cumpere (de la B&H sau reprezentanta Nikon) pe baza pretului, pentru ca pretul de trimitere la reparatie la B&H este acelasi ca si pretul de trimitere la service-ul Nikon. Un client din afara SUA va trebui sa ia in calcul pentrul transportului (in caz de reparatii) la B&H New York fata de service-ul local Nikon".

Deci, pe scurt, daca esti din state poti cumpara de la B&H sau Nikon, pentru ca pretul de trimitere pentru reparatii este asemanator (deci daca ai cumparat de la B&H va trebui sa trimiti la service-ul B&H chiar daca esti in SUA, iar daca nu esti din state si ai probleme va trebui sa trimiti la service-ul B&H care s-ar parea ca e in NewYork.

Acuma nu stiu, poate iei aparatul/obiectivul cu 2-300 $ mai ieftin, dar cred ca te va costa cel putin atat sa trimiti camera/obiectivul la reparat daca sunt probleme.

P.S. da, pe site-ul lor se cam bat cap in cap cele doua fraze, intr-un zice ca orice produs cu garantie SUA trebuie sa fie reparat de orice service Nikon, dar mai jos zice exact invers, ca daca ai luat din afara SUA va trebui sa-l trimiti la service-ul lor din NewYork.

P.S.2 daca reprezentanta Nikon din Romania zice clar ca nu va repara (in garantie) produsele care nu au garantia "WorldWide" sau garantia Europeana (sau chiar cea extinsa pentru Romania) atunci eu tind sa le dau crezare, pana la urma ei au mai mare putere de decizie aici decat Nikon SUA sau B&H.

Deci, pana la urma nu stiu cine interpreteaza aiurea.
There’s no teacher who can teach us anything new He can just help us to remember the things we always knew. ~ ENIGMA
Avatar utilizator
emil
 
Mesaje: 559
Membru din: Joi Mai 28, 2009 9:08 pm
Localitate: Timisoara

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde AlexCarbune » Lun Apr 26, 2010 4:51 pm

franceza mea e cam ruginita si nu inteleg un lucru din pasareasca asta :

"If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty service."

"A resident of the USA may wish to make the buying decision based on price since the cost of shipping to a US service center or to B&H should be about equal. A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center."


in prima fraza se mentioneaza undeva ca service-ul worldwide pt produsele cu garantie USA e gratuit?
aici e locul unde sa te lauzi cu ce ai! trec contravaloarea in euro sau dolari? :)

https://www.facebook.com/alexcarbunepage
Avatar utilizator
AlexCarbune
 
Mesaje: 321
Membru din: Sâm Mar 21, 2009 12:25 pm
Localitate: Constanta

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde onacus » Dum Mai 02, 2010 6:02 pm

emil scrie:A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center."
Traducerea libera este ca : "Un client din SUA va decide de unde sa cumpere (de la B&H sau reprezentanta Nikon) pe baza pretului, pentru ca pretul de trimitere la reparatie la B&H este acelasi ca si pretul de trimitere la service-ul Nikon. Un client din afara SUA va trebui sa ia in calcul pentrul transportului (in caz de reparatii) la B&H New York fata de service-ul local Nikon".

P.S. da, pe site-ul lor se cam bat cap in cap cele doua fraze, intr-un zice ca orice produs cu garantie SUA trebuie sa fie reparat de orice service Nikon, dar mai jos zice exact invers, ca daca ai luat din afara SUA va trebui sa-l trimiti la service-ul lor din NewYork.
Traducerea ta este gresita. Fraza se traduce astfel: Un rezident din alta parte decat SUA ar trebui sa ia in considerare costul de returnare a produsului la B&H New York pentru service in comparatie cu costul care implica trimiterea produsului la un centru de service local.

Sau mai pe scurt: trimite produsul acolo unde te costa mai putin ;). Nu spune niciunde ca esti obligat sa-l trimiti la NY.

De-aia ti se si pare ca cele 2 fraze se bat in cap (vezi propriul tau PS).
onacus
 
Mesaje: 51
Membru din: Vin Apr 09, 2010 8:50 pm

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde ovidav » Vin Oct 08, 2010 12:25 am

Daca dumneavoastra spuneti mai jos ca produsele cumparate din SUA, Japonia etc sunt "piata gri", atunci care este "Garantia Worldwide" pe care Nikon o ofera? Aceasta "garantie worldwide" ar trebui sa fie numita "garantie Nikon Europe BV".


admin scrie:
lostsoul scrie:pe celalalt thread parca se facuse afirmatia ca daca posesorul unui produs Nikon are garantia internationala (cea de 1 an ) ea va fi onorata, in acest articol se spune ca nu vor fi reparate nici contra cost produsele "gri" . nu ne baga aceste informatii si mai mult in ceata?



Produsele cumparate de la orice filala/distribuitor Nikon Europe BV, unicul importator Nikon autorizat in Europa (filiale/distribuitori precum Nikon Germania, Nikon Franta, Nital Italia, Finicon Spania, Damkalidis Grecia, etc.) au garantie de 1 an (garantia standard Nikon Europe) la oricare dintre filialele/distribuitorii Nikon Europe BV. Daca cumparati de la partenerii Skin, DOAR in Romania veti beneficia de 2 ani garantie.

Produsele aduse din SUA, Japonia, Australia, etc. sunt "piata gri" si nu au garantie la niciun partener Nikon Europe BV.

Service-ul din Romania poate refuza sa repare de exemplu un incarcator de 110V pentru un produs Nikon. Nu va refuza un produs pe care este echipat si poate sa il repare.
ovidav
 
Mesaje: 1
Membru din: Joi Oct 07, 2010 11:21 pm

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde raduniculescu » Vin Oct 08, 2010 2:10 pm

Salut,

Vad ca sunt multe intrebari legate de garantie drept urmare o sa raspund pe rand:

1. Aparatele DSLR si obiectivele Nikkor importate de Skin si vandute prin partenerii oficiali au garantie 2 ani de zile in Romania. La inscrierea pe site-ul nikonisti.ro de catre cumparator in primele 3 luni de la achizitie se permite extinderea garantiei cu inca un an, in total fiind 3 ani. Garantia nu este transmisibila la revanzare. Extensia de garantie este valabila pentru produsele cumparate dupa 1 sept 2010.

2.Daca un utilizator a cumparat un aparat Nikon din Romania si intampina o problema cu el fiind plecat intr-o tara UE se poate adresa direct unitatii service Nikon din tara respectiva si garantia este recunoscuta in limita primului an de la cumparare. Prin reciprocitate acelasi lucru este valabil si in Romania pentru un utilizator care ne viziteaza si are o problema cu un aparat digital Nikon cumparat dintr-o tara UE, garantia este recunoscuta in Romania. Certificatul de garantie trebuie sa mentioneze Nikon Europe (B.V) sau Nikon Worldwide warranty (pentru aparatele pe film) cu mentiunea tarii noastre si a adresei centrului service.

3. Pentru aparatele foto digitale Nikon cumparate din SUA, Singapore, Japonia, Emiratele Arabe Unite, etc garantia nu se aplica in Romania si in nicio alta tara din Uniunea Europeana. Nikon nu ofera garantie worldwide la aparate decat pentru cele pe film.

In concluzie centrul service Nikon din Romania aplica aceleasi conditii de garantie ca orice centru service din Europa. Pentru a afla daca produsul dvs. intruneste conditiile de garantie puteti verifica certificatul de garantie emis de producator sau pune o intrebare prin e-mail la nikonsuport@skin.ro atasand certificatul de garantie scanat/fotografiat

Care sunt avantajele majore primite de utilizatorii romani care cumpara din Romania produse importate oficial?

1. Transport gratuit de la si catre service pentru produsele expediate din alta localitate decat cea a unitatii de service
2. 2 ani garantie standard pt aparate, obiective, blitz-uri iar in situatia mentionata la punctul 1 se adauga inca un an pt aparatele Nikon DSLR si obiective.

Sper ca am lamurit multe din intrebarile puse pe forum.
Cu prietenie,

Radu
Avatar utilizator
raduniculescu
 
Mesaje: 32
Membru din: Joi Ian 15, 2009 11:41 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Piata gri si garantia produselor Nikon

Mesajde Gheorghita Epureanu » Mie Oct 13, 2010 2:08 pm

cu permisiunea d-voastra as vrea sa mergem pe doua exemple concrete la care as dori raspuns.
I. Ionescu Ciprian (persoana fizica) cumpara de la un partener oficial pe 1 august 2010 un dslr (sau obiectiv) marca Nikon la care beneficiaza de 2 ani garantie, dupa 3 luni pe data de 1 noiembrie vinde (vanzare fara nici un fel de intocmire de acte, ia banii, poftim aparatul) acest produs marca Nikon lui Popescu Mitica (persoana fizica). Dupa alte 2 luni de utilizare in posesia lui Popescu Mitica, adica pe data de 1 ianuarie 2011 acest produs se strica. Poate beneficia de garantie Popescu Mitica daca prezinta garantia intocmita pe numele lui Ionescu Ciprian, este transmisibila?
II. Acelasi scenariu numai ca initial Ionescu Ciprian beneficiaza de 3 ani garantie odata ce cumpara dupa 1 septembrie 2010 si are un an garantie prin inscrierea pe site.
Este transmisibila?
Mai beneficiaza Popescu Mitica de grantia ultimului an (al treilea) avand in vedere ca nu a fost cumparatorul initial?
Gheorghita Epureanu
 
Mesaje: 321
Membru din: Mar Iul 06, 2010 8:50 am
Localitate: Matca

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Discutii libere

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori