xtl scrie:Si-am sa le mai spun ceva celor care nu inteleg ce-l face pe un fotograf sa dea atatia bani pe un aparat si niste obiective pro : pasiunea ptr fotografie ...
Ma refer la fotografia de eveniment ...
... marea majoritate a asa zisilor fotografi de nunta , sunt dosr niste excroci lipsiti de pasiune, cunostinte tehnice, inclinatie artistica si bun simt. Desi cer sume mari de bani ptr serviciile lor cel mult mediocre , nu inteleg sa-si
cumpere aparate performante, investitia lor foto depasind rar sume cu trei zerouri ...
Dupa cum ati inteles deja, nutresc un mare dispret fata de acesti fotografi , dar si fata de clientii ...
Un alt aspect mai greu de inteles de catra, .. neinitiati, este faptul ca odata ce ai lucrat cu D3,D3s,D4,D4s urmatorul pas este obligatoriu D5. Aceste aparate sunt pur si simplu intr-o alta clasa, iar D7100 iti pare o jucarie ordinara ...
Xtl am redus citatul doar din motive de spațiu ...
Discursul tău este elocvent și bine nuanțat dar nu cred ca e universal valabil ...
Pentru a sustine, dacă ești de acord, pot să îți dau în privat cadre de la un serviciu de nuntă la care au fost lasate datele privind aparatură folosita.
Vei avea o mare surpriza, ceva de la Nikon sub 7100 și opticile pro.
Nu credeam, dar acele cadre m-au convins.
Folosesc D-uri cu o cifră, două și trei, doar în situații particulare mă ajuta primele.
De acord ca se lucrează cu multă satisfacție ,,cu un body de top'', însă sunt tot m puțini clientii sunt dispuși să plateasca.
Încearcă să propui un serviciu cu D610 la cifră X ron și cere clientului 30% - 40% in plus pentru a lucra cu D4 si optici prime pro, te asigur ca în 90% din cazuri va prefera alternativă m ieftină.
Personal nu am întâlnit prețuri nejustificat de mari cu aparatură economică ...
Din contra, sunt fotografii cu aparatura pro care au coborat pretul pt a face față concurenței.
Iar un D4 nou se devalorizeaza în 2 ani cu 10000ron în timp ce un D610 nou doar cu 3000ron în
În același interval de timp.
Și având în vedere banii tot mai puțini pe care viitorii miri sunt dispuși sa-i plătească pt foto, cum mai poți să iti permiți să îți faci update la aparatură pro la fiecare 2ani când iese noul model de top ?
Cu ce motivație să faci update de la nikon 85 1.8 la 85 1.4 sau de la nikon 80-200 2.8 la 70-200vrII, când diferentele rezultatelor finale sunt minime iar clientul nu este dispus să plătească în plus ?
Dpmdv preturile medii în piață foto românească de eveniment nu permit amortizarea aparaturii pro.
Cu faptul ca seria 3000 si 5000 nu se preteaza pt evenimente sunt de acord, dar sustin ca de la 7000 in sus si chiar cu modele m vechi din aceeasi clasa se poate lucra cu rezultate bune.